genvindings anlæg

Hej

Er der nogen der har erfaringer med genvindings anlæg?

Priser, effektivitet, indeklima, elforbrug osv

Overvejer kraftigt at købe et.

Mvh
Kim
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
om vinteren har vi dug på nederste del af vores termoruder hvis vi slukker for genveksen - så den hjælper i hverfald på det problem....den fugt som om vinteren står på nederste del af ruderne har tendens til at blive "små plettet" af skimmelsvamp, så jeg har det rigtig godt med at den er væk - det må være godt for indeklimaet.

Energi mæssigt tror jeg ikke vi får noget ud af det, konen lufter livligt ud alligevel - har ellers fortalt at det har vi genveksen til at ordne... tværtimod bruger vi nok mere energi da der hele tiden er 2 el motore som står og snurre.

Hvis du har brændeovn virker genveksen samtidig som varme flytter til en vis grad - så her kan der være noget energi at hente...


hvis du vælger at installere så er det MEGET vigigt at isolere alle rør, da jeg overtog huset (med genveks) var afgangsrør fra genveks anlægget ikke isoleret - det bevirkede at det lille rum (skunk rum) som genveks anlægget og alle de uisolerede rør gik i var hunde koldt om vinteren (trods at der er tale om et isoleret "varmt" rum) - efter at have isoleret afgangs rør er rummet igen blevet "varmt" og genveksen virker nu efter hensigten - før havde den nogenlunde samme værdi som en ventilator....ikke meget genveks værdi.

dvs. hvis genveks står i et koldt rum skal alle din slanger til/fra indersiden være isoleret og hvis det står i et "varmt" rum skal din afgang/indblæsning ud i det fri være isolerede.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis