Robotplæneklipper - har DU erfaringer?

Nu har jeg for alvor brug for jeres hjælp, solen skinner og tanken om at skulle slå græs en hel sommer gør mig bange. Sidste år var der meget snak om robotplæneklippere i medierne, men jeg synes de var dyre og var i tvivl om kvaliteten.

Efter at have snakket med et lokalt havecenter (som jeg ikke tror var 100% inde i emnet?), har jeg set en film og en anbefaling på nettet til roboteksperten (link: robotplæneklipper), som jeg slet ikke var klar over også havde græsrobotter. 

Er fint tilfreds med deres roomba støvsuger, så vil meget gerne høre om nogle herinde har prøvet en af deres klippere fra Robomow? For mig virker det til at være et meget stabilt mærke, og i en test på gear.dk vinder den også stort over en havetraktor, som måske heller ikke er så kvinde-venlig 

Jeg er meget tæt på at bestille fra dem, mangler bare det sidste skub i den rigtige retning fra en som kender mærket.
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg søgte meget rundt sidste år, men besluttede mig for at vente da jeg mente de ikke helt var modne endnu, eller dem der var modne var stadig for dyre.

Nu ved jeg ikke hvor stor græsplæne du har, men lige robomow, valgte jeg fra hurtigt, da folk skrev den larmede en del, det gør ikke noget hvis man larmer 20 min med benzinplæneklipperen et par gange om ugen, men robotten kører rundt i op til 3 timer ad gangen, det kan naboerne nok godt blive lidt irriteret over. og skal de så kører 3-4 gange om ugen bliver man hurtigt uvenner..

det andet store mærke, ambrugio skulle vist være ganske god jeg synes bare stadig de var for dyre, når man skulle ahve en der kunne programmeres..

gardena, laver dem også, de har vist lavet en ny lille en som kan programmeres, den kostede vist nok 10.000 kr, og den så meget fin ud, ved dog ikke hvor meget den larmer...

Tak for svaret. Indtil videre bliver det dog robomow, jeg har netop hørt den og jeg synes bestemt ikke den larmer meget. Det var model city jeg hørte, ved ikke om andre larmer mere. Det kan være svært at læse sig til lyd hehe.

Fandt video på youtube, lidt lav, men her kan man høre lyden http://www.youtube.com/watch?v=tby8TDt3Cvc

Har talt med forhandler i dag, men venter med at bestille til efter påske. Tænk på mig når i slår græs fremover så slapper jeg af imens :-))
skal nok tænke på dig til den tid GG. selv er jeg ved at lege lidt med en fjernstyret plæneklipper (nu mest bare fordi man kan )

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Skrevet af Neubert på 05 apr 2012 06:59
skal nok tænke på dig til den tid GG. selv er jeg ved at lege lidt med en fjernstyret plæneklipper (nu mest bare fordi man kan )

Fordi man kan, ja det er jeg helt enig i. Dog vil jeg sige at det ville være fantastisk med sådan en, i sær i disse dage, hvor græsset er vokset mange cm på bare en uge. 

Men så længe man ikke har en robot, så er det jo bare på ens arbejdssko og så komme igang! 
Skrevet af martin_petersen på 29 maj 2012 12:21

Fordi man kan, ja det er jeg helt enig i. Dog vil jeg sige at det ville være fantastisk med sådan en, i sær i disse dage, hvor græsset er vokset mange cm på bare en uge. 

Men så længe man ikke har en robot, så er det jo bare på ens arbejdssko og så komme igang! 

Lige præcis ja.
Og i arbejds skoene er jeg så, ude i værkstedet og bygge

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Annonce
Lige nøjagtigt emnet støj har jeg inde på livet! Vi er ikke pedanter og der må gerne saves, hamres, klippes i det hele taget støjes omkring os da vi gerne vil bo i et kvarter med liv.

MEN, jeg er nødt til at sige, at små selvkørende plæneklippere er simpelthen forfærdelige at have hos naboerne. Jeg medgiver, at de i grunden ikke støjer meget ( i Db(A)), men en lavfrekvent brummen hele søndagen er til at få spat af.... og det er endda ikke vores nærmeste nabo!
Man kan også vågne kl. ret tidligt om morgenen ved at 'kræet' bipper højlydt - selvfølgeligt fordi der er en fejlsituation, men min nabo har ikke soveværelse ud mod sine plæne.
Vi har også oplevet den køre fast i mod ladestationen, hvor den så bare står og graver sig ned!!

Sørg for at have naboer, der er dårligt hørende eller large med deres indstilling til vedvarende brummen....

Fik du nogensinde købt den robotplæneklipper? og er den så god?
Ja jeg endte med at tage den mindste robomow med ladestation (city 110). Der var en billigere uden, men så skal man til at tage den frem selv.

Der var lidt startproblemer med at få kanttråden op, men viste sig at være os som ikke havde samlet det rigtigt. Men den har kørt glimrende siden! Larmen synes jeg ikke er et problem, den "summer" lidt, men ikke noget som generer selvom jeg er hjemme.

Jeg er også i gang med at kigge efter en robotplæneklipper, da jeg ikke orker endnu en sommer, hvor jeg selv skal slå græsset! Jeg køber den formentligt først næste år, men det er jo rart at være tidligt ude. Jeg er faldet over robotekspertens hjemmesiden og denne: http://plaeneklipper-guiden.dk/robot-plaeneklipper. Er der nogen der kender andre gode?
Skrevet af henriettej på 28 jul 2012 13:12
Ja jeg endte med at tage den mindste robomow med ladestation (city 110). Der var en billigere uden, men så skal man til at tage den frem selv.

Der var lidt startproblemer med at få kanttråden op, men viste sig at være os som ikke havde samlet det rigtigt. Men den har kørt glimrende siden! Larmen synes jeg ikke er et problem, den "summer" lidt, men ikke noget som generer selvom jeg er hjemme.


Er den pengene værd så?
Hilsen en der selv kunne finde på at købe sådan en.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis