Så græs, for tidligt?

Hej haveeksperter

Jeg har en forhave foran min opgang der er lidt slidt. Specielt et område på omkring 1 m2 under altanen er helt bart og tørt. Der er ca. 0,5m op til undersiden af altanen. Jeg var så i lidle i søndags, hvor de havde et rep kit til haven, med frø og gødning. Igår gennemvandede jeg så den bare plet hvorefter jeg strøede frø og gødning. Derefter dækkede jeg det hele med et fint lag pottemuld, som var det lidl havde.

Jeg kom så til at tænke på om det er for koldt til at så græs, og om der overhovedet kan komme noget ud af den benyttede fremgangsmåde? Kan frøene overleve hvis vi får lidt nattefrost?

Elektronikteknikeren
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det skal skam nok komme, jeg har set 2 steder nybyggede, hvor man fik sået for sent, men til foråret kom græsset frem til trods for en hel vinter i jorden :-)

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Du kan ikke være helt sikker på at du får græs. De frø som Neubert skriver om der er sået sent, har nået at få nogle rødder som kunne holde til frosten vinteren over. Når du sår nu, vil frøene begynde at spire, og de helt små nye rødder tager skade af nattefrosten, og kan derfor gå helt tabt. Din fordel er dog at det er helt op ad bygningen, og under altanen, hvilket gør at området er mere forskånet for nattefrosten, og derfor gør at du kan være heldig.

Fremgangsmåden er der ikke noget galt i.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis