Fjerne maling fra betonvægge / spartle?

Hejsa.

Jeg har brug for nogle gode råd til at fjerne maling fra betonvæggene på min terrasse, og hvad der anbefales efterfølgende?

Jeg forestiller mig (efter malingen er fjernet) at jeg skal spartle væggene, inden jeg maler, så malingen hæfter ordentlig?

Endvidere sidder der flere kraftige kroge og der er borehuller i væggene der skal lukkes.

Her er nogle spørgsmål:

  • Hvordan fjerner jeg malingen?

  • Hvordan fjerner jeg krogene i betonen (som sidder fast!)

  • Hvad skal jeg lukke borehullerne med?

  • Skal jeg spartle når alt ovenstående er klaret - og hvordan gribes det an?

Billede af den ene væg:


På forhånd tak

Mvh

Mikkel 



 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Anyone ???
Du kan kun fjerne malingen mekanisk, d.v.s. de steder hvor du kan komme til at raspe den af med en sparten . Men ellers skal du have fat i en vinkelsliber med en kraftig stålbørste på, for at kunne fjerne resten. Krogene er sikkert rustet fast, du må se om du kan lirke dem ud, og ellers skal du fjerne dem ved at slå dem ud ved hjælp at en hammer og mejsel. Du kunne godt lade dem sidde, men der er ricoko for, at hvis der trænger fugt ind under malingen vil der komme grimme rust pletter. Når væggen er renset skal du spartle med en sandspartel, måske af flere gange med mellem slibning. Før du smørre maling på er det en god ide at give hele væggen en gang murbinder, og spar så ikke på malingen. Det skal være en difusions åben maling.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tak for svar.

Nu har jeg lidt af gå efter...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også