Emhætte med ekstern motor

Jeg er ved at lave nyt køkken og vil gerne have en emhætte der skal bygges ind i en kogenicie. Jeg har kigget på Thermex TFH 380.
 http://thermex.dk/42-Indsatse/182-TF(M)H-360-380-390
Thermex anbefaler en CBK 1200 loftventilator. Jeg kan dog ikke lave aftræk op gennem taget pga. 1. sal, og skal derfor ud gemmen facaden. Jeg har svært ved at få plads til en så stor ventilator, og synes også den er lidt pebret (godt 4.000).

Udvendig ventilator er ikke en mulighed. Er der nogen der har erfaring med en simpel kanalventilator? Er det virkelig nødvendig med 1200 m3 i timen, eller kan man nøjes med mindre? Det er et stort køkken alrum.

Jeg synes mange af kanalventilatorene kun er beregnet til lufttemperatur op til 40-50 grader. Det kan vel godt blive et problem ved en emhætte.

Er der nogen der har gode forslag. Jeg er åben overfor både emhætten og valg af motor. Kvaliteten skal være god, men jeg vil heller ikke betale mere end højst nødvendigt.


Venlig hilsen

Jens

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En kanal ventilator vil være uegnet til formålet, du skal kunne rengøre lamellerne / vingerne, da disser efter hånden bliver ret fedtede og derfor nedsætter luftens hastighed. 1200 m3 i timen, det lyder lidt voldsomt, mindre må kunne gøre det hvis du samtidig tilfører frisk luft ude fra. ( åbner et vindue lidt på klem )
Du skal også tænke på støjen - det er helt klart at foretrække at få motoren væk fra køøkkenet - så du slippe for motorlyden i køkkenet.
vh Flemming
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis