Hyundai I10 motor snurre men starter ikke - Hjælp!!!

Min lillesøster (som bor 10 km fra Ringsted) har en Hyundai I10 Diesel.

Når hun åbner dørene med fjernbetjent nøgle blinker den som den skal og åbner dørene.
Så sætter hun nøglen i og starter den... Så kørte den ca. 20 til 30 sekunder og så gik den ud.

Nu vil den slet ikke starte.. Motoren snurre men starter ikke.. Der har ikke været nogle forudgående symptomer.

Når hun sætter nøglen i og drejer den til action lyser lamperne som de plejer og den lille bil med nøglen på slukker når glødelampen slukker.
Så drejer hun nøglen og motoren snurrer men den starter ikke.. 
Når hun slipper nøglen og startermotoren slukker, er den røde lampe med bil og nøgle stadig slukket.

Når hun så tager nøglen ud og prøver igen, gentager den det hele.. glødetråd slukker, rød lampe slukker, motor snurre men starter ikke??

Hvad kan der være galt og hvor kan man få hjælp lørdag formiddag.

Bilen er ca. 4 år gammel og har kørt ca. 90.000 km...

Bilen har for ca 1½ år siden fået skiftet antennen til startspærren.. ved ikke om det er den der giver problemer igen.. og hvor sidder den.. ???

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ikke at jeg har forstand på biler, men skulle lampen der viser at glødetråden er tændt ikke først slukke når motoren er kommet igang, og egentlig burde den jo også først lyse når glødetråden er varm og ikke lige så snart hun drejer nøglen. Med en startspærre skulle der overhovedet ikke være mulighed for at aktiverer start motoren, så her er der da ikke noget at komme efter hvis den virker som den skal.
Det kunne -uden at jeg kender til Hyundai- lyde somom startspærren er på spil.

Jeg har ikke nogle gode forslag til service og afhjælpning lørdag formiddag.
Selv er jeg 150 sømil nord for Teneriffe. Temperatur +16ºC

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Det er også vores teori, men hvorfor slukker startspærrelampen så?? Det er det der undre mig..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Er der ingen alarmlamper?
Når hun drejer nøglen løber moter rundt men der er ikke tænding???
Jeg tænker 2 ting
1. start spærre driller(billig)
2. benzin i tank(dyr)

it is better to burn out than to fade away
Annonce
benzin i stedet for diesel i tanken.. næppe.. der var ingen symptomer før.

Er der nogen der ved hvor den lille antenne sidder som modtager signalet fra nøglen.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

ved ikke om det virker på sådan en bil, men prøv og tage strømmen fra et stykke tid og sætte den til igen, nogen siger at det kan nulstille computeren. det er da et forsøg værd.
tak for forslaget, men det var det første jeg sagde hun skulle.. og det hjalp ikke.

Problemet er nok som Chr. og gasse skriver.. startspærren. altså den del der skal læse om nøglen sidder i..
Jeg kan forstå på nogle engelske fora at flere har problemer med startspærren og at man ikke kan udlæse fejlen på computeren, fordi bilen mener ikke at det er en fejl at nøglens signal når til computeren.. så det kan virke som en defekt antenne til startspærren.

Men hvor sidder den antenne henne??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Mon ikke den er integreret i selve start spæreren lige som på en mobil telefon.
Jeg er efterhåneden kommet ind til at den sidder umiddelbart tæt på nøglehullet og at den ikke viser fejl fordi den bare tror at der ikke er nogen nøgle i nærheden..
Et andet bud var at hun lige skal snurre motoren mens en kikke gennem oliedækslet for at se om knasten snurre, fordi den kan også være knækket eller faldet af..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis