Fundament ved udvendig isolering af gasbeton hus


Hejsa

Jeg har købt et gasbeton hus fra 1963, 84 kvm. der er ingen varme og gammelt el, stort set kun væggene der er brugbare. Egentlig var det meningen det skulle rives og vi ville bygget et nyt hus. Jeg overvejer nu at bruge det gamle. Jeg vil ikke have batts som isolering, men har tænkt det skulle være fibercement plader som beklædning og træ, selvfølgelig uden på træskellet og isolering. spørgsmålet er, hvor dybt skal der laves fundament til træskelletet, afsluttet med Lecablok, og skal det armeres. jeg vil ved samme lejlighed bygge 40 kvm. til.

Ser frem til at høre fra jer.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad med taget? Og gulvet?

Men ellers ned med de gasbetonvægge. De isolerer ikke ret godt. De står bare i vejen.

Du kan jo lige så godt lave en rigtig træskelletvæg, proppet med isolering fra yderst til inderst.

De eksisterende fundamenter kan formedentlig sagtens bære, men en træskelet konstruktion skal udformes så fundamenterne isoleres udvendigt!
Hej Sitting bull

Tak for svar....Gulv og tag har jeg styr på. Der bliver selvfølgelig gravet ud til gulvvarme, nyt tag osv.
Årsagen til at bruge det gamle hus er bla. at der er en stram lokalplan ved ny byg, men hvis vi bygger videre på eksisterende bolig, har vi rimelig frie tøjler. Derfor skal den eksisterende bolig blive stående. Min tanke var derfor træskellet uden på gasbeton med beklædning, er bare i tvivl om de nye fundament som træskellet skal stå på. Skal det til frostfri 90 cm. og skal det armeres?

Ser frem til høre fra jer....
Hvis de gamle fundamenter er af nogenlunde kvalitet og taget hviler på gasbetonvæggene, er det nok ikke nødvendigt med fundamenter specielt for træskelletet.

Men hvis du meget gerne vil lave nye fundamenter skal de ned i 90 cm.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis