For koldt vand i brusekabinen

Hej !!!

 

Jeg har et problem med for koldt vand i min brusekabine, når mit Damixa blandingsbatteri står helt ovre på det varme så har jeg en vandtemperatur på 32 grader celsius. Hvis jeg åbner for min vandhane ved vaske som sidder ca. 1.5 meter derfra har jeg tilsvrande når blandingsbatteriet er skruet helt over til den varme side en vandtemperatur på 46 grader, som jo vil give en middeltemperatur på ca 37-38 grader celsius. Da jeg går ud fra at brugsvandet til både min brusekabine og min håndvask kommer fra det samme rør fra min nye Vølund varmtvandsbeholder, så tænker jeg at jeg har et defekt blandingsbatteri, der blander for meget kold vand i så temperaturen bliver for lav.

Mit blandingsbatteri er et et grebs batteri fra Damixa og det er fra 1992.

 

Er der nogen der kan fortælle ,om det er mit blandingsbatteri der er defekt ?

 

 

Thomas

 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Allerførst ville jeg skrue bl.batteriet af og kigge filtrene efter. Der sidder et filterr i tilslutningen på hver side. Hvis der er sket en ophobning foran filteret i den varme side, kommer der ikke nok varmt vand igennem i forhold til koldt.

 

Hej !!

Tak for dit indlæg til mig. Der er én studs på batteriet, kan man bare rense filtrene eller kan man købe nye og skifte de andre ud.

Thomas 
Vi har lige skiftet vorres blandingsbatteri, af samme årsag. Her var det ikke et stoppet filter, men inde i batteriet.
Det kunne nok have været adskilt og repareret, men det så ikke så pænt ud længere, så det blev udskiftet.

Men kik nu lige om filtret er stoppet.
Prøv at bevæg indstillingsknappen til vandtemperaturet, fra yderstilling til yderstilling, en 10 gange, det hjalp på mit gamle, i et stykke tid......

Min kedel / varmtvandsbeholder køre på knap 70 gr. C, men så er der den blandetermostat, der sender det varme vand ud med knap 50 gr. C.

mvh jens
Thomas, ven! Der er en "studs" til koldt og varmt vand. Der er ikke studsen til bruseslangen jeg mener men der hvor armaturet er skruet ind i væggen

 

Annonce
Thomas, ven! Der er en "studs" til koldt og varmt vand. Der er ikke studsen til bruseslangen jeg mener men der hvor armaturet er skruet ind i væggen

 

Håndværkeren

Normalt anbefaler man at temperaturen skal være 57-60, da der ellers udskilles formeget kalk.
Da du formodentligt får koldt vand nok i bruseren, er det bl.batteriet det er galt med. Jeg bemærker, at det er fra '92, så min anbefaling er, at købe et helt nyt. De er på tilbud allevegne.

 

Skrevet af Håndværkeren på 04 mar 2012 09:51
Noget kunne jo tyde på det, men hvor højt har du sat temperaturen på din varmt vands beholder. Det skal være oppe på 65 grader for at være bacterie frit.


Det er noget vrøvl!!!!!!
Varmt vand må ikke være højere end 60gr.
Det er rigtigt at hvis man har legionella i vandet skal det helst op og koge, men hvis du har en vv. temp. på 55gr. er du sikker.
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/20...m?rss=true
Prøv at tjekke dine filter. Du kan jo pille blandings batt. af og bare stå med den rå hane. Er det varmt, er der 2 muligheder. Stoppet filter eller døde batterier.
Jeg havde selv et damixa til brusekabine og det var slam i vv og for fine filter.
Men det kan også være kalk i rør.

it is better to burn out than to fade away
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis