Er det muligt?

Hej alle, Overvejer at isolere gulvet i huset med Leca Kugler. Men inden jeg kaster med ud i noget der måske er "dumt" vil jeg høre jer om det kan lade sig gøre. Fundamentet er med ventilationsriste. Så gulvet i huset er koldt. På forhånd tak.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
uden nogen detaljer?, tja du kravler ned i din krybekælder der er rigeligt høj?? og sætter dampspærre op samt isolere nedefra..
Lecanødder kan ofte købes _meget_ billigt af isoleringsfirmaer.
Fordi de suger det ud af ældre huse, og erstatter det med et mere tidssvarende materiale.
Isoleringsevnen for Leca er nemlig kun ca. det halve af ditto for mineraluld eller f.eks. styropor.

Så hvis du gerne bil have isoleret gulvet i skuret billigt, er det ok.
Hvis det drejer sig om beboelse, er det ikke godt nok.
Der er ikke krybekælder. Er der et bestemt isolering man skal bruge.
Nej faktisk ikke udover at den skal være trykfast og overholde kravet til U-værdi for konstruktionen. Om du vil opnå dette med det ene eller det andet produkt er faktisk ligegyldigt.

Med venlig hilsen

Gert Lund Christensen

www.abr.dk

 

Ok. Tak for jeres svar. Nu ved jeg hvordan jeg skal komme videre.


Kanon forum....
Lad mig tilføje lidt information. Varmeledningsværdien for materialet angives i Lambda. Jo højere værdi dets ringere isoleringsevne. Mineraluld i 100 mm med Lambda 37 kan erstattes af 92 mm med Lambda 34. Det er med valget også vigtigt at sikre at andre betingelser er opfyldt, fx. sikring mod brand, fugt og sammentrykning, hvorfor isolering under beton skal være trykfast, da vægten ellers sammentrykker isoleringen med nedsat isolering til følge, men også risiko for revner og svigt af bæreevnen af beton, hvilket ikke er så heldigt hvis man stiller en mur ovenpå denne.

Med venlig hilsen

Gert Lund Christensen

www.abr.dk

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis