Kan gummiliste mellem vinduesglas og ruderamme skiftes

Der sidder en lille grå gummiliste mellem rudeglaset og ruderammen i mine Rationel vinduer. Kan den udskiftes?

På forhånd tak.
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja da, du skal bare have glasset ud af rammen.
Av det var værre, for det har jeg ikke prøvet. Måske vi kan lokke Koluda med et svar på det
Hvad siger da Koluda her:-\
Rationel har nogle tværsnitstegninger som faktisk ikke viser en masse. Og til spørgsmålet om hvorfor jeg gerne vil vide hvordan de skiftes. Mine egne Rationel vinduer er 5år gamle, og er som sådan ok. Lidt misfarvede men ikke noget der betyder noget. MEN jeg har en kollega der har nogle vinduer som er noget ældre (vel 10år) og på disse vinduer er listerne blevet meget hårde og du kan tydeligt mærke at der kommer kold luft ind. Det var grunden til at jeg spurgte. Som jeg læser tegningerne på Rationel hjemmeside er den lille liste ikke så lille enda, og danner tætning mellem inderste ruderamme og glasset. Men måske jeg tager grueligt fejl:-)
underligt nok kan jeg ikke huske nogensinde at have skiftet en rude i et rationel træ/alu vindue. Men ved mange af disse vinduer foregår det ved at man lister tætningslisten op og derefter kan man aftage aluprofilen. Men om det lige præcis er således det gør sig gældende ved rationel skal jeg ikke kunne sige
Men hvorfor ikke blot lave en topforsegling?
Havd er en topforsejling?
De fleste vinduer med alu profiler, er selve glaslisterne klipset på, og de skal så "brækkes" af igen.
Mon ikke det er det samme med de 5 år gamle Rationel vinduer.

En glasspartel plejer at være rigtigt godt til det, hvis du har sådan en.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis