Underlag - Skal eller skal ikke?

Jeg skal lægge laminatgulve oven på parket gulve i lejligheden.

De laminat gulve jeg har købt har noget gummi, som minimerer støjen osv.

Her er mit spørgsmål:

Skal jeg OGSÅ ud at investere i underlag, selvom jeg har en eller anden form for underlag på laminat gulvene?




 // www.my1337.com //

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er der spurgt om i en anden kæde.

Med venlig hilsen

Gert Lund Christensen

www.abr.dk

 

Jeg fik ikke lige det korrekte svar.

Er det her godt nok: http://www.ditgulv.dk/Produktvisning.aspx?ID=223&ProductID=PROD337 ??

 // www.my1337.com //

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ja hvis du er sikker på der er fugtspærre under det eksisterende gulv. Er der ikke det, men ingen synlige fugtskader ville jeg vælge ikke at lægge et produkt af plast, da man risikerer fugtskader på det underliggende trægulv. Derfor anbefalede jeg gråt afdækningspap i stedet for mellem det gamle og det nye gulv, som et glidelag.

Med venlig hilsen

Gert Lund Christensen

www.abr.dk

 

Det er i en lejlighed på 2 sal.

Nogen folk siger at jeg skal vælge skum og andre siger jeg slet ikke skal i nærheden af pap da gulvet ikke er helt lige


 // www.my1337.com //

Nu må du sgu bestemme dig! Sidste gang jeg svarede var gulvet ikke så ujævnt at det skulle spartles og nu er det så alligevel. Du spilder folks tid!

Med venlig hilsen

Gert Lund Christensen

www.abr.dk

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
det er 2mm vi snakker om.

Jeg er ikke håndværker eller prof på området.

 // www.my1337.com //

Med 2 mm skævhed og en lejlighed der ligger på 2. sal skal du overhovedet ikke tænke på andet end et paplag som glidelag mellem det eksisterende faste gulv og det nye. Der er intet behov for fugtspærre eller skumgummilag.

Med venlig hilsen

Gert Lund Christensen

www.abr.dk

 

Skrevet af www.abr.dk på 22 feb 2012 14:19
Nu må du sgu bestemme dig! Sidste gang jeg svarede var gulvet ikke så ujævnt at det skulle spartles og nu er det så alligevel. Du spilder folks tid!

Er man en gnaven gammel mand? 

Måske han spiller din tid, men så lad spørgsmålet ligge.. Det her er altså et forum hvor folk forklarer tingene så godt som de kan og med den baggrund de har. Dvs. hvis du som hådværker forventer proffesionelle spørgsmål, så vil du blive slemt skuffet med tiden.

Der skal være plads til os alle herinde, og det har du vel luret med hensyn til hjemme sidens navn


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Jeg synes ikke jeg er en gammel gnaven mand, men det irriterer mig gevaldigt at spørgere ændrer præmisser undervejs i forløbet, da vi faktisk er flere som gerne vil give de svar som sikrer at arbejdet som LDS-erne udfører - og mange gør det faktisk meget godt - bliver godt, sikkert og billigt.

Det ville jo have hjulpet gevaldigt på forståelsen af problematikken, hvis man havde fået oplyst at lejligheden lå på 2. sal, hvorfor der under ingen omstændigheder bør indføjes en fugtspærre og der derfor kun drejer sig om at lave et sikkert underlag til det nye gulv.

Hvis dette er ujævnt bør det spartles først, da ujævnheder forplanter sig op gennem nok så meget skumgummi og derfor får det nye gulv til at knirke eller være eftergivende, men så kan man jo naturligvis bare pålægge endnu et.

Tolerencen for et undergulv er +/- 2 mm målt på 2 meter, og er dette overholdt bør man kun indlægge et glidelag mellem det gamle og det nye gulv, for at hindre at dele af dette - som udlægges flydende - ikke sætter sig således at de tilstødende parketbrædder får svindrevner.

Dette kan vel ikke kaldes at være gnaven?

Med venlig hilsen

Gert Lund Christensen

www.abr.dk

 

Skrevet af www.abr.dk på 22 feb 2012 15:25
Jeg synes ikke jeg er en gammel gnaven mand, men det irriterer mig gevaldigt at spørgere ændrer præmisser undervejs i forløbet, da vi faktisk er flere som gerne vil give de svar som sikrer at arbejdet som LDS-erne udfører - og mange gør det faktisk meget godt - bliver godt, sikkert og billigt.

>Indlæg forkortet<

Dette kan vel ikke kaldes at være gnaven?

Tjae det er vel et spørgsmål om hvordan man fortolker "gevaldigt irriteret"

Jeg siger at det er i samme boldgade som gnaven men lad det nu ligge.

Og det er da dejligt der er folk der øser ud af deres viden, men husk blot på, at dem der spørger ikke ved alt og derfor vil der være ting de ikke tænker på at spørge om eller forklare.


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også