Bilvask med Nilfisk Alto højtryksrenser

Hey alle sammen.

Jeg har en Nilfisk Alto højtryksrenser som jeg vil bruge til at rengøre bilen udendigt. Jeg mangler dog:

-en autodyse

-en børste der kan sprøjte sæbevand ud. Men hvilken er bedst, der er to muligheder:


Mvh Thomas

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
kan ikke give en forklaring på mit valg men jeg ville vælge den roterende
har aldrig haft problemer med at bruge sådan en, bruger den stadig og hvis du holder en fornuftig afstand og ikke bruger den på din nylakerede bil sker der ikke en dyt.
går ud fra at vi snakker om en højtryksrenser til hoppy brug.
Hejsa!

Jeg kan godt forstå betænkeligheden ved at anvende en højtryksrenser på en bil. Når man har set hvad sådan en kan lave af skade på terrassebrædder, så ved man at man skal være varsom.

Jeg har prøvet IWash, en gør-det-selv bilvask, hvor man anvender en højtryksrenser til at spule bilen med. Den er monteret med en autodyse, som laver en bred stråle, og som derfor spreder vand/luft trykket. Lakken har det fint efterfølgende.
Nu kan jeg jo bare blive ved at være kunde hos IWash, men jeg syntes ikke man fik meget for pengene. Så nu vil jeg have min egen autodyse.

Alternativt så findes der måske en egnet autodyse til at sætte på vandslangen? Jeg har nu ikke selv mødt sådan en, men den skal nu nok være opfundet...

Mvh Thomas
Jeg gør flg. når jeg vasker bil :

1. renser skidt af med højtryksrenseren (i behørig afstand)
2. lægger sæbe/sæbeskum (med højtryksrenseren) ud over bilen og lader det virke lidt (som i vaskehallen)
3. vasker bilen med vaskesvamp i lunkent vand med voksshampoo
4. Skyller bilen vha højtryksrenseren
5. Tørrer med vaskeskind

Det er den metode der giver færrest vaskeridser. En gang i vaskehallen og bilen trænger med det samme til polering pga vaskeridser.
Annonce
... Bortset fra, at du med højttryksrenser risikerer f.eks. Vand i bagagerum, vand under paninger ved dørgreb, vand under lygter og lister. Du risikerer at drøne vand ind under drivakselpakninger osv, Dertil kommer, at vandet tansporterer en del snavs med, som så ligger og kan samle rust og ir. Nu er der forskel på trykket, men med en 50psi renser, kan du fjerne underognsbehandling. Altså må du have en alm. Vandslange ved siden af, for at spule hjulkasser.

 

jeg vil bare bruge en bøste og vand føst så sæbe på og skylle bilen af og skylle under bunden og i hjul kasser samt panelerne det virker
.. Og så ikke glemme, efter vejsaltningen er forbi, at afrense køler og aircon køler med sæbevand. Vejsalt æder alu-kølere op nedefra

 

Det med vand der kommer ind alle steder er jo kun hvis du står tæt på med fuldt tryk. Det er der vist ikke nogen der har foreslået. Til gengæld kan du glæde dig over at du ikke ridser din bil, da det skidt der bliver blæst af ikke påføres et tryk ned mod lakken, men kun sideværts.
Skrevet af uldal på 22 feb 2012 21:41
... Bortset fra, at du med højttryksrenser risikerer f.eks. Vand i bagagerum, vand under paninger ved dørgreb, vand under lygter og lister. Du risikerer at drøne vand ind under drivakselpakninger osv, Dertil kommer, at vandet tansporterer en del snavs med, som så ligger og kan samle rust og ir. Nu er der forskel på trykket, men med en 50psi renser, kan du fjerne underognsbehandling. Altså må du have en alm. Vandslange ved siden af, for at spule hjulkasser.

Har du prøvet en hobby højtryksrenser? Der er altså mindre tryk på den end på en undervognsskyl i en vaskehal! Som jeg skriver skal man ikke gå helt tæt på med strålen!
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis