traktor hjælp

halløj i forum

nu er der jo ikke et forum for landbrugsmaskiner, så jeg napper den over hækken  

sagen er den! at min kære gamle volvo bm 425 er træt, meeeeget træt, så jeg er i gang med at finde afløseren til den, og ganske som jeg plejer kan jeg ikke vælge en "normal" traktor. jeg er faldet over en "Dansk" bygget traktor, nemli en JL 700 Deluxe fra 1980, rumænsk bygget Fiat gearkasse og motor resten er dansk samlet og den ligner til forveksling en Fiat :-)

sagen er den at den starter fint, men den har stået stille meget længe, så koblingen virker ikke, til at starte med kunne jeg heller ikke få den til at køre med udrykkerleje, men den del fungere nu, men den kan ikke koble ud, det er forsøgt med højt gear og bremse uden held. så inden jeg rykker den over på midten, vil jeg jo gerne vide hvordan koblingen på en sådan fungerer.

jeg har forgæves søgt nettet rundt for at finde en explotions tegning af en dobbel traktorkobling, er der nogen her inde der ligger inde med sådan en, det behøver ikke være fiat bare det er samme type kobling, jeg har fundet et billede af en der ligner.

når man kobler ud er der bare ingen respons, det føles og ser ud som om armene ikke arbejder, der er ingen modstand i koblingen

 

det skal så os siges at jeg har ikke købt den endnu, har betinget at koblingen skal fungere  jeg har forsøgt mig inde på www.dvtk. men de er ikke særlig aktive  

for dem der ikke kender JL traktoren, så ser den sådan ud



       


        Mvh

Gert


 







 

 


 

 




 


 

 



 


 


mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

29 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at lade den står i tomgang i rigtig lang tid, min. 1 time.
Varmen fra motoren + vibrationerne kan ofte løsne koblingspladen fra svinghjul eller trykfod.
Det er ofte lykkedes for mig med gamle biler, ja faktisk har det aldrig været nødvendig at skille lortet ad.
Men det fordrer jo at intet er knækket eller på anden måde er defekt.
Held og lykke med projektet.

Med venlig hilsen
ktm

 

hmm takker, det var værd at overveje og prøve :-)
men jeg har bestemt ikke de store lyster til at skulle dele den på midten, den er trods alt ½stor i forhold til min lille volvo 425 eller de biler jeg plejer at rode med :-D

så der blir nok øst 10 L disel på den og så ka den bare stå der og ryste :-)

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

havde brugt tiden og pengene på volvoen i stedet for
jep har terpet det igennem, samt en stor del af alt andet man kan hitte på nettet om den

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Annonce

Henrik

desvære en Volvoen blevet for slidt,

kan remse op
karburator slidt, hydraulik pumpe utæt og slidt, stempler slidt, plejlstangslejer færdige. hoved ramme revnet, 3 ud af 4 dæk er færdige, førehus defekt, starter defekt, bremser defekte, lys virker ikke.

så jeg har vurderet at efter vel omkring 8 års tro tjeneste er det på tide den går på pension. specielt de sidste 2 hårde vintre har gjort at den ikke egner sig til mit brug mere, men overvejer da om jeg kan finde en ny ejer til den som har mod på at genoplive den

 


mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

ja ok lettere brugt kan man sige, lyder som et godt vinter projekt
den har gjort det rigtig godt, men ønsker mig noget stærkere, og en som knægten på 4 kan være med i når jeg kører :-)

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

ja det er forståligt har selv to gamle traktore. ferguson 35 3 cyl diesel og super dexta diesel gode når man er i skoven
de er jo sjove de gamle traktore, og havde jeg haft pladsen til at gemme volvoen, var den blevet sat til side og renoveret når jeg engang kom igennem de mange andre projekter, men har ingen steder den kan stå, uden at gå til, og man kan jo heller ikke redde alle gl køretøjer ;-)

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Der er yderligere 19 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis