Luftfilter

Hey! 
Jeg har en polo 1.4 fra 1998, og jeg går og overvejer at smide et nyt luftfilter på. Derfor har jeg et par spørgsmål, som i forhåbentligt kan hjælpe mig med. 
Først og fremmeste, jeg ved godt at jeg ikke vil få nogen effekt ud af det, søger sådan set også kun lidt mere lyd når jeg trykker gaspedalen ned - Og det skulle et filter jo kunne gøre.
Kan det på nogen måde ødelægge noget i motoren, at jeg smider et nyt luftfilter i?
Er der nogen forskelle mellem de forskellige filter mærker? (K&N, Green, Thansens filtre osv.)
35 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
næ der burde ikke ske noget andet du får lidt lyd, bare husk der sidder en føler/måler i forbindelse med dit andet luftfilter den skal du stadig bruge når du sætter det andet på. jeg ville foretrække et af de bedre mærker k&n eller green filter, men det er jo helt op til dig selv
Skrevet af Henrik@p på 20 feb 2012 17:01
næ der burde ikke ske noget andet du får lidt lyd, bare husk der sidder en føler/måler i forbindelse med dit andet luftfilter den skal du stadig bruge når du sætter det andet på. jeg ville foretrække et af de bedre mærker k&n eller green filter, men det er jo helt op til dig selv

Giver de forskellige filtre forskellig lyd? - Eller bliver det den samme brummen i sidste ende?
har selv kørt med t-hansen filter og k&n synes at K&N giver bedre lyd, og kan ikke lade være med at tænke på at pris og kvalitet må hænge lidt sammen, t-hansens koster kun 1/3 af k&n men personligt ville jeg vælge k&n igen
Skrevet af Henrik@p på 20 feb 2012 17:33
har selv kørt med t-hansen filter og k&n synes at K&N giver bedre lyd, og kan ikke lade være med at tænke på at pris og kvalitet må hænge lidt sammen, t-hansens koster kun 1/3 af k&n men personligt ville jeg vælge k&n igen

Når man skal købe et k&n filter, er det så kun filteret eller skal man have k&n "kit" i stedet?
ja det bestemmer du selv, mest lyd skal det være et åbent filter og så er det bedst med et helt sæt der passer sammen.
men lige en ting du skal være opmærksom på, jeg kørte med det på en toyota carina 1,6 fra 95, god lyd og den kørte faktisk længere på literen og bedre motorgang. Men den dumpede til syn coèn var for lav i forhold til standart og så skal han dumpe den, meget tåbeligt men sådan er det jo. satte det originale filter på igen kørte tilbage en time senere og den blev synet, så skiftede jeg selvfølgelig igen da jeg kom hjem
Annonce
Det er jo ikke det store problem at bytte dem rundt igen når det er
- Er det ikke noget med at et k&n filter skal smøres med olie? Hvis ja, hvornår skal det?
det med olie ved jeg ærlig talt ikke, har aldrig gjort det men man kan vel godt,olie binder alle de små partikler ved man gør det på scootere og andre cross maskiner men ved ikke om det er normalt på k&n filter
Læste jeg bare et eller andet sted, om at man skulle gøre det hver 15.000 km. Det synes jeg bare lyder af meget.
det kan da også godt være, hvis jeg skulle gøre det ville jeg nok bare fugte en klud med olie og lige tørre det over,men som sagt jeg har aldrig gjort det, har endelig heller aldrig tænkt på at gøre det
Og du har aldrig haft problemer med det eller hvad? - Gør det overhovedet nogen forskel om man gør det eller ej?
Der er yderligere 25 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis