Gulvvarme - regulering på fremløb ?

Hej,

Gulvvarmen i huset er skruet lidt utraditionelt sammen - jeg har ihvertfald ikke set det før. 

På fremløbet er der monteret en manuel ventil. Returløbet er ikke tilgængeligt - det samler sig et eller andet sted under gulvet.
Såvidt jeg har kunne læse mig til, monterer man normalvis reguleringen af gulvarmen på returløbet ?

Kan jeg gøre et eller andet, for at få lidt mere automatik/bedre regulering af systemet ?


 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej jeg har et badeværelse med gulvvarme som det eneste sted i huset. Resten er radiatorer og gulvvarmen er forsynet med en alm. termostat på fremløbet og det fungerer

 varmetossen

Giver det ikke problemer med reguleringen - eller du kører måske med samme varme i badeværelset konstant ?

Jeg har bl.a. gulvvarmen i et rum, hvor der er et stort sydvendt glasparti. Der bliver naturligvis varmet godt op når solen står på, hvor det jo ville være rart om ventilen blev lukket lidt, så man kan spare lidt den vej rundt.

 

hej igen. nej det giver ingen problemer. Termostaten sidder i en niche i væggen og måler åbenbart rumtemperaturen. Har haft huset i snart 4 år og det har bare kørt.

 varmetossen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis