Dække vindtræksbånd i gasbeton-bagmur med spartel?

Hej

Jeg er i gang med en tilbygning og har fået fræset mine vindtræksbånd ind i bagmuren, på indvendig side. Der skal snart spartles, men spørgsmålet er hvad jeg skal dække udfræsningen med vindtræksbåndende til med?

Nogle siger at pudsemørtel æder stål pga. kalkindholdet?

Nogle siger spartelmasse vil gøre det samme?

Er der nogle her med erfaringer inde for området?

På forhånd tak


De bedste hilsner

Martin Joost

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Beton?

Så kan du altid finpudse med et andet produkt.
Hej Pilehave

Tak for dit svar.

Måske du kunne uddybe beton en smule? - hvad skal jeg købe i byggemarkedet for at blande en betonblanding der kan bruges til mit formål? (de har så mange cementer og mørtler at det er til at blive helt forvirret af)

De bedste hilsner

Martin Joost

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Du kan evt. bare købe noget færdigblandet beton med sand og bindemiddel i, kornstørrelse 0-2 mm, f.eks. Cempexo betonpuds (kaldes også cementmørtel).

Men ellers er det jo helt gratis at spørge i byggemarkedet. Måske har de lige det rigtige
Det prøver jeg.

1000 tak for hjælpen

De bedste hilsner

Martin Joost

Men vil det ikke revne?

Trækbåndene "arbejder" jo i takt med temperaturen.
Og hvis de forbinder tagkonstruktion med fundament så vil trækket vel variere i dem - afhænig af vindretning og vindbelastning?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jeg vil også sige at der skal en eller anden art bagstop i rillen sådan at det kan arbejde.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Jeg havde planlagt at lægge noget armeringsvæv i spartlen hen over rillen i håbet om at det ville være nok, for ja der vil komme forskydninger/arbejdende kræfter i vindtræksbåndet.

Men det kan godt være jeg er helt galt på den...

Nu skriver BOFH noget om bagstop rillen så det kan arbejde - kan jeg få dig til at uddybe det?

Eller nogle forslag til hvordan man kan styrke det, så det ikke revner?



De bedste hilsner

Martin Joost

det der går galt. hvorfor kører dine vindtrækbånd ned ad væggen? Er din væg af muresten eller træ?
og det er så gasbeton....som du jo skriver i overskriften. Dine vindtrækbånd skal slet ikke ind på indvendig side. Du er igang med at lave noget fusk. Har du nogle bånd der kører fra soklen og op? hvad med din rem?
Hej Boso

Tak for dit indlæg.

Jeg ved godt at det ikke er helt efter foreskrifterne, men jeg laver en tilbygning under en eksisterende tagkonstruktion, så for ikke at skille taget helt ad har min kære tømrer ført det op over remmen og ned på bagsiden af gasbetonen - Båndende kører fra fundamentet, op over remmen og ned på bagsiden hvor de er rillet ind og fastgjort.

Har du en god løsning til hvordan man får det dækket uden det revner? (selvom det ikke er helt efter bogen)


De bedste hilsner

Martin Joost

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også