Opel Astra Nøglestart ødelagt ??

Hej alle jer fra Lav-det-selv..

Forleden gik jeg ud for at starte min Opel Astra, for at holde motoren og batteriet igang, da jeg først kan få kørekort om et par måneder. Det der dog skete var, at jeg skulle til at starte bilen, dog havde jeg ikke lige lagt mærke til at den stod i første gear da jeg skulle til at starte den, så derfor skete der jo selvfølgelig det at, motoren ta'r ved og derefter går ud. jeg slår hurtigt nøglen fra, altså drejer om og tager den ud, da jeg så sætter bilen i frigear, prøver jeg at sætte nøglen i igen, dog er det som om et eller andet sidder i vejen, dog for jeg kæmpet nøglen ind. jeg drejer så nøglen over til det første lille klik, for at tænde for alt strøm, det der så sker var at, alt strøm tænder, men når jeg drejer nøglen videre sker der intet, altså motoren starter ikke, nu tager jeg igen nøglen ud, men strømen forbliver på uden nøgle.. det skal siges den var ved at løbe tør for strøm, så jeg ventede bare til den løb tør for strøm, næste dag fik jeg så ladet batteriet op, og smed det i bilen, så startede strømen igen, men nøglen virkede stadig ikke. jeg har nu afmonteret skjoldet ved rattet, men jeg forstår simpelthen intet af det nøgle gøjl der. 

Bilen er en:

Opel Astra-F 1,6
Årgang: 94
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal have en ny tændingslås i. Og lad så den bil stå, til du harb kortet

 

min svigermors astra gør også det der med nøglen, i hendes bil sidder der ligesom en plastik krans i nøglelåsen som skal slippe før strømmen bliver afbrudt, med lidt lirken slipper den og alt er iorden,glemmer hun at kigge/lytte efter om den slipper bruger den alt strømmen, tjek det engang.

tænker om starteren kan stå på tand, prøv og stætte den i 2-3-4 gear og skubbe bilen så starteren drejer en omgang og prøv derefter med nøglen igen, gør det uden tænding på den kunne jo finde på og starte.
Skrevet af Henrik@p på 14 feb 2012 08:42
min svigermors astra gør også det der med nøglen, i hendes bil sidder der ligesom en plastik krans i nøglelåsen som skal slippe før strømmen bliver afbrudt, med lidt lirken slipper den og alt er iorden,glemmer hun at kigge/lytte efter om den slipper bruger den alt strømmen, tjek det engang.

tænker om starteren kan stå på tand, prøv og stætte den i 2-3-4 gear og skubbe bilen så starteren drejer en omgang og prøv derefter med nøglen igen, gør det uden tænding på den kunne jo finde på og starte.
Sikken et bøvl, få dog skiftet den tændnings lås Henrik !

 Som Uldal skriver, så lad den bil stå til du har kortet. Bliver du taget uden kort koster det dig dyrt Tag batteriet ind, motoren tager ikke skade af at stå stille et halvt års tid, men det skader den at du render og starter den og ikke køre motoren grundigt varm.

Håndværkeren> jamen det ville jeg skam også gerne, men den spand fejler så meget så den skal bare afsted hun vil ikke bruge penge på den og jeg gider sgu ikke bruge min tid på den

ja det er dyrt uden kørekort, men han bare starter den for og lade den stå i tomgang og få varmen sker der jo ikke noget, først hvis han begiver sig ud på offentlig vej 5000,- at betale første gang uden kørt.
Hehe... Mange tak for hjælpen indtil videre, men vil gerne lige spørge om noget.... Hvor ser i i min tekst at, jeg skriver jeg rent faktisk er ude og kører, er altså kun ude og starte den, så motoren kan holde sig i gang og for at slippe for at batteriet går dødt.
Annonce
Tja, muba, der er et par kandidater her der altid farer ud med den løftede pegefinger med det samme.
Lidt trættende, men man vænner sig til det...

Bent.
Så var det da bedre du købte dig et lade apparat, du skal aligevel have et sådant som bilejer. Du kan købe et der holder dit batteri vedlige hele tiden, som både lader og aflader så batteriet ikke går dødt.
Hehe Bent, ja sådan er det vel

Til Håndværkeren: Jeg har et lade apparat
vil gerne lige tilfølge at jeg løfter sgu ingen fingere af folk, hvis de vil køre er det ikke mit problem, kan jo ikke gøre noget ved det alligevel.
når det er sagt gjorde jeg det samme da det var rigtig koldt, altså gik ud og startede bilen uden og skulle noget, lige så meget for batteriet skyld som for lige at varme hele bilen op og få kastet de forskellige væsker rundt i maskinen.
har også lade apperat men det er ligesom ikke helt det samme

Nu kender jeg ikke Asta'en, men normalt er det ikke selve tændingslåsen, men derimod "bundstykket" som nok er en sort plast ring, med kontakter, og et bundt ledninger (måske med stik/kabelsko), den kan være klipset, eller skruet på tændingslåsen.

Kunne se sådan her ud


Prøv at kikke her, måske den passer, den står til kr. 131 (ca midt på siden)
www.krogslund.dk/visreservedele.asp...eID=112112
mvh jens

PS Lidt markræs er da helt ok

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis