Trin liste til buet trappe?

Jeg har et problem, som jeg ikke kan forstå om jeg skulle være den eneste i Danmark der står med

Jeg har en trappe som er muret op i mursten, som det ses på billedet nedenfor. I forbindelse med at jeg skal til at ligge nyt laminat gulv i de 2 rum trappen forbinder, vil jeg gerne have lagt samme gulv på trappe trinene.

Men hvilken kant liste kan jeg bruge til de buede trin?
Jeg har brug for buede alu lister, til at skrue fast i trinene ovenfra.

Jeg håber der er en som ved hvad der findes af buede alu lister.

(For at kunne danne sig et overblik over hvor stor en bue trinene slår, så måler det mellemste trin 130cm. og det nederste trin 200cm. Det er bredden på trinnene, altså fra højre til venstre side (diameter)).



Mvh
Dennis Hansen

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
laminatgulv ovenpå den flotte trappe?

Med venlig hilsen

Gert Lund Christensen

www.abr.dk

 

Bravo Sitting Bull. Du er steget meget i min agtelse. 
PS! Jeg ved også hvordan man får buede lister af enhver slags. 
Lavede selv en rundt om en træsøjle inde midt på et gulv i samme materiale og profil som de øvrige fodspark, endda uden en eneste samling, da den hang på søjlen indtil gulvet var lagt!

Med venlig hilsen

Gert Lund Christensen

www.abr.dk

 

En liste kan valses...
Men hvorfor ikke nyde både trappe og dit klinke gulv...
Laminat klaprer og holder ikke så frygtelig længe inden det ser slidt og træt ud...
Klinkerne og murstens trappen vil ældes med en helt anden ynde....

Så også et forbud herfra :-)

MVH Njord

MVH Njord
Trappen er godt nok ikke køn, så selvfølgelig er det nærliggende at beklæde den med det samme gulv som der bliver lagt i de to tilstødende rum. Klinkerne er dårligt gør-det-selv arbejde fra ham der fik bygget huset i sin tid, så de ligger meget skævt, og det er ikke nemt at gøre rent med de dybe fuger samt svært at trække stolene hen over.

Jeg har fundet en profil som er nøjagtig som jeg ønsker, fra et dansk firma som hedder Gefion... Men de er naturligvis ikke billige, og leveringen er helt håbløs med op til 4 ugers ventetid.
Laminatgulv klaprer ikke, og kan se helt nyt ud, selv efter 10-15 år!! det klaprer IKKE hvis du ligger det på et plant underlag, og følger anvisningerne med underlag ect ect.
Illisher> Korrekt, der er en grund til at Pergo giver både 20 og 30 års garanti på deres gulve.
Er garantien ikke betinget af at de ikke bliver lagt og trådt på?

Med venlig hilsen

Gert Lund Christensen

www.abr.dk

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis