Jablotron alarm

Jeg har et komplet jablotron system med en jk82 central, hvor jeg har tænkt på en ide som jeg ikke ved om er mulig i praksis??. Ideen er.

Jeg har magnet kontakter på alle døre og vinduer, så derfor kunne jeg godt tænke mig og bruge dem til til mere end blot alarm. Er det muligt at slutte/bryde en udgang i disarmed mode og derved kunne bruge den til styring af central varme? Jeg tænker at det ville være rart at varmen selv slukker under udluftning. Hvis bare man kan få kontrol panelet til at give evt et 12vdc eller potentiale frit signal, så er resten let. Men kan den det?


 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den har to programmerbare udgange (pgX og pgY). Jeg kan ikke huske om de kan programmeret til at følge en eller flere zoner, men jeg undersøger det lige i morgen.

Alternativt kan en UC222 måske bruges, hvis alle MK'ere indlæses i denne og den kodes så den følger disse. Alt kan lade sig gøre i vores verden, det er bare et spørgsmål om hvad der skal strikkes sammen og hvad pengepungen tillader

Jeg har selv lavet noget lign. Der hjemme. Min Premier88 tyverialarm styrer låsene på vores døre, lyset og varmen. Og endda den elektriske låge ude ved indkørslen!

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Jeg har forhørt mig hos Pro-Sec og Oasis centralen kan ikke lave det nummer.

Så vidt jeg husker, er dine magnetkontakter ikke trådløse? Havde de været det, kunne de kobles sammen med en UC222, der kune lave nummeret.

Hvor mange magnetkontakter har du ?

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Det var ærgeligt. Ja de er fortrådet og der er 11 stk. Findes der andre løsninger? Forresten så 1000 tak for hjælpen med fakturen :-)
Alternativt skal man lave noget med nogle relæer, der trækkes via kontaktsættet i magnetkontakterne. Alt kan jo lade sig gøre, men det havde været nemmere hvis det havde drejet sig om et par stykker, fremfor 11 stk.

Relæerne har to kontaktsæt, så det ene sæt skal aktivere indgangen på din tyverialarm, som var det magnetkontakten der sad på direkte og det andet kontaktsæt skal trigge et "hoved" relæ, der er forbundet til din varmestyring.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis