Kældergulv med fugtige pletter

Hejsa,
Jeg har en lille kælder under mit hus, som ikke rigtig har været brugt, ud over at min fjernvarme installation er der.
Nu har jeg så besluttet at friske den lidt op og bruge den som opbevaringsrum. Den lugter ikke af kælder, og virker egentlig tør, ud over nogle pletter rundt omkring på kældergulvet, hvor det ser ud som om det er lidt fugtigt.
Det er meningen at jeg gerne vil ha et tæppe på dernede, men det vil jo hurtigt gå til og danne alverdens svamp hvis gulvet er fugtigt... Hvordan kommer jeg lettest disse fugtige pletter til livs ? Kan jeg male gulvet med noget ? Eller er der kun den hårde vej, og brække hele lortet op, og støbe nyt gulv med isolering osv under ?

Se vedhæftede billeder.





Jesper

www.profillageret.dk

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg synes ikke rigtig det ligner fugt, snarere noget olieholdigt, der er spildt.
Fugt ville være i mere regulære plamager og ikke så vel afgrænset.
Prøv at lægge en avis over, og se om den bliver fugtig, og yderligere et stykke plastic og se om pletten vokser under det.

Med venlig hilsen
ktm

 

Syswatch.

Helt enig med ktm det ligner ikke fugt men noget andet.

Prøv med et hygrometer i din lille kælder.

Ang. maling af gulv:

Du køber en portion gulvmaling evt. epoxy godt nok noget giftigt stads, men det holder til stort set hvad som helst.

Men mindre kan måske også gøre det, tag en lille snak med ekspedienten hvor du køber din maling, der kan du få råd og vejledning.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
enig! Læg et stykke plastfolie stramt ud og kig efter om et par dage. Er der kondens, er de fugt - hvis ej, så på med pilen Palle!

 

Ro på maskinsnedker nu er epoxymaling altså ikke så farligt som du for det til at lyde som. Malkoden er godt nok 00-5, men det er ved berøringen man skal passe på. Hvis det bliver fortyndet med opløsningsmidler så er det noget giftigt stads.

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Epoxymanden.

Tak for den oplysning så lærte jeg noget i dag igen.

Tænker nok generelt på epoxy bla.(Lynnetten i København for mange år siden)


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Og du er ikke den eneste der tænker på lynnetten, selv folk der er yngre end mig snakker om hvad der forgik dengang, og jeg er kun 32

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Epoxymanden.

Ja den om Lynetten rensnings-anlægget husker folk til skræk og advarsel for mange, selv om det er gået så mange år.

Har arbejdet lidt med acryl støbning, materialer med isosyanater (er ikke sikker på at det er stavet rigtigt) selv om jeg har arbejdet lidt med det for over + 20 år siden) det var skrappe sager.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
uha ja acryl det er noget kraftigt stads, stinker som bare en i fanden og man bruger det skam stadig den dag i dag til at lave gulve af. Acrylen har den fordel at det hærder hurtigere end epoxyen.

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også