Mk-Godkendt gulv i vådrum??

Hey..


Jeg snakkede med tømmerhandlen i Fredags, som mente i mit vådrum på 1. salen , der kunne jeg ikke hvis jeg smed Gulvvarme plader med rillet spor(22mm) på mit bjælkelag med under 30mm c/c, hvis jeg så smed et lag 12.5mm fibergips ovenpå pladerne og derefter et lag 15mm, så ville det ikke være MK-Godkendt, kan det passe?

Hvis ja, hvilken opbygning skal jeg så vælge / bruge for at det er MK-Godkendt?

På forhånd tak.

Mvh - Go Søndag til jer alle. (:


Be Smart - Not Stupid..

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har søgt og søgt og kigget og kigget, men jeg kan ikke finde nogle konkrete materialer som er MK-godkendt til vådrums opbygning direkte sagt.. Kan kun finde om hvorfor tingene er mk godtkendt, men ville det ikke være Mk.godkendt bare at smide evt. 2 lag knauff vådrumsgulvgips på og så købe en tætnings pakke fra et eller andet "firma/mærke?" , Hvis ja hvilket og hvor kan man få sådanne, min ene tømmerhandlen jeg handler med ville have 7400kr med gipsplader, hvor den anden skulle have 1300kr for plader og for tætnings pakke, hvilket lyder meget underlidt, men den billige "sælger", var overbevidst om der var alt jeg skulle bruge i den pakke..

Be Smart - Not Stupid..

Tømmerhandleren har ret. Start med at læse "By & Byg Anvisning 200" fra SBI, så du ikke bruger penge på noget som alligevel ikke er godkendt. Der er meget strenge krav til opbygning af vådrum i dag, og det er ikke for sjovt!

Med venlig hilsen

Gert Lund Christensen

www.abr.dk

 

MK-godkendelser omhandler kun materialer og ikke konstruktioner.

(Hvilket bla. betyder at uanset om du kan købe MK-godkendte plader, f.eks. alm gipsplader, så gør det dem ikke godkendte til anvendelse i vådrum).
Brug GF gulvgipsen, så kan du opnå en godkendt løsning.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis