garage

jeg skal til at bygge en garage på 8x8 m. min plan er at bruge stålspær men må de mures inde i hulmuren uden de er galvaniseret.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
mølle.

Godt spørgsmål.

Det ved jeg faktisk ikke, men prøv at spørge leverandøren (hvis dine spær er helt nye & leveres fra en sådan) de må de vide det.

Ellers ved de det helt sikkert på teknisk for-valtning på kommunen de kan finde svaret, du skal nok alligevel den vej om med byggetilladelse, for det er jo ikke en lille bygning du vil lave, som ikke kan "gå" ind under småhus reglementet (sr.) (mener det er ca. 12-15 kvm)(sr.) omhandler og kan opføres næsten uden byggetilladelse, man skal blot forhører sig på tek. forv. og så vente 14 dage eller så, - - - hører du så ikke i dette tidsrum inden, - - - kan byggeriet påbegyndes.

Det er sådan jeg har forstået (sr.) i alle tilfælde.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Skrevet af mølle på 28 jan 2012 11:27
jeg skal til at bygge en garage på 8x8 m. min plan er at bruge stålspær men må de mures inde i hulmuren uden de er galvaniseret.

De skal selvfølgelig være korrisionsbeskyttet tilpasset det miljø som det placeres i! I dit tilfælde ville jeg nok kategorisere korrisionsklassen som mindst C2 - ikke opvarmet rum med vekslende temperatur og luftfugtighed.


 Certificeret Statiker

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
c2 er det et malet spær eller hvad?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også