Montering af emhætte i emhætteskab

iDevice
iDevice
Postnr: 9000
iDevice iDevice
Hej. 

I løbet af foråret/sommeren står vores nye hus færdigt. Vi har bestilt det færdigt med et HTH køkken, men uden hvidevarene. 

Da vi har overskabe, har vi valgt en Thermex emhætte der er til indbygning i et emhætteskab (TFMH 360). 
Mit spørgsmål er nu hvordan folk normalt laver en pæn afdækning af røret der går fra overksabet og op til loftet/aftrækket?  Jeg har ledt huller i internettet efter færdige løsninger, men finder intet? 

Skal man virkelig have en tømrer ud og strikke noget sammen? Køkkenfirmaet vil gerne leverer en afdækning, men så vil de også have lov at levere hvidevarene, som koster 50% mere end i den lokale el-salg :-( 

Gode råd og vejledning modtages gerne.

Mvh Thomas

Wezio
Wezio
Postnr: 4040
Wezio Wezio
Køb et pænt skorstensrør/afdækning der passer til Thermex emhætter. De må have det, der hvor du køber emætten. Hvis de ikke har det, så find et andet sted at købe emhætten.

Alternativt skal du få den lokale klip og buk, til at lave et pænt stykke i rustfrit, som du kan montere uden på aftræksrøret.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

djaydjay
djaydjay
Postnr: 7200
djaydjay djaydjay
Skrevet af iDevice på 24 jan 2012 21:17

Køkkenfirmaet vil gerne leverer en afdækning, men så vil de også have lov at levere hvidevarene, som koster 50% mere end i den lokale el-salg :-( 

Det var dog en provokerende holdning, køkkenfirmaet har 

Nu er jeres køkken jo formodentligt endelig bestilt, ellers ville jeg da venligt gøre dem opmærksom på, at der findes andre køkkenfirmaer.

Hvis du synes deres afdækningsløsning er den bedste, - så

- enten bruger du grovfilen og tilbyder dem at beskrive deres elendige kundeservice vidt og bredt på på alle køkkenrelaterede fora på nettet, - hvilket kan være frygteligt ødelæggende for deres forretning. (de fleste har efterhånden erkendt nettets magt)
Men desværre også dårligt for jeres fremtidige samarbejde ved leveringen af det nye køkken, så næppe bedste løsning - men oftest virksom.

eller

- du allierer dig med en kammerat, som går ind giver dem en historie om den her inddækning, han lige mangler til hans gamle køkken, - nu han har fået ny kæreste og det skal se lidt fint ud.
De vil gerne tjene penge, så de skal nok sælge en til ham. 

uldal
uldal
Postnr: 6500
uldal uldal
Ring til Gerson i kolding. Snak med flemming. Han har en løsning

Vil du være med? Log ind for at svare.