"Hak" i gulv

Morten-zoega
Morten-zoega
Postnr: 6400
Morten-zoega Morten-zoega

Hej hej...

Har lagt gulv, og nu har jeg så set at der ligesom et hak i det ene bræt. Det er som om det er et stykke der er blevet slået op, da man kan se strukturen i træet stadigvæk. Derfor tænkte jeg om man kan få noget transperent til at fylde hullet op med?

Hvis ikke andet må jeg fylde det op så det ligner en knast. Der er en del knaster i gulvet, så det går nok hvis ikke andet.

maskinsnedker
maskinsnedker
Postnr: 7742
maskinsnedker maskinsnedker
Morten-zoega.

Hvis det er massivt gulv kan du være heldig hvis du fugter træet så det rejser sig og efterfølgende pudser.

Ellers er der schellak som du kan fylde i.

schellak kan fås i stænger i forsk. farver/nuancer og smeltes i med f.eks en loddekolbe.

Shellak består af ekskrementer fra en bladlus, og kan også fås til opløsning i f.eks sprit brugt for meget længe siden til polering af møbler.

En helt anden metode: Du kan bore det beskadigede væk og lave en prop med propbor, som limes i husk bare at vende åretegningen i samme retning som det øvrige træ.
Med venlig hilsen
maskinsnedker.

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Shj0112
Shj0112
Postnr: 3650
Shj0112 Shj0112
Skynd dig at hælde lidt kogende vand i hullet. Evt tag en lodekolbe og et gennemfugtet viskestykke, og gnub det med, så skulle hakket gerne "rejse" sig.

At ramme forkert er også at ramme.

Shj0112
Shj0112
Postnr: 3650
Shj0112 Shj0112
Skynd dig at hælde lidt kogende vand i hullet. Evt tag en lodekolbe og et gennemfugtet viskestykke, og gnub det med, så skulle hakket gerne "rejse" sig.

At ramme forkert er også at ramme.

Morten-zoega
Morten-zoega
Postnr: 6400
Morten-zoega Morten-zoega
Tak for svaret
Jeg tror at jeg prøver med shellak. Har prøvet at fugte det, men da det ligner det er et stykke der er slået op ved bearbejdning, har det ikke kunne rejse sig så meget.
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Hak i gulvet hjælp!
    Lav-Hus
  2. Bladlus
    Lav-Have
  3. reparere hak i gulv?
    Lav-Hus
  4. Bladlus i rosenbedet
    Lav-Have
  5. Bevingede bladlus i birketræ
    Lav-Have