Selv undersænke vasken - ville I turde?

Hej med jer

Da jeg byggede mit køkken for 2 år siden, fik jeg ikke undersænket vasken da det var forholdsvis dyrt. Dog har jeg nu tænkt på om man selv kunne gøre det.

Jeg overvejer en simpel løsning:

- Tegne en streg rundt om vasken nu imens den ligger i bordpladen.
- Tage vasken op, og stille og roligt følge stregen med en hammer og stemmejern, og fjerne 1 cm ned, hele vejen rundt.
- Ligge vasken i (nu 1 cm lavere, og derfor i bordplade højde)
- Ligge en fuge hele vejen rundt, hvis der er mellemrum

Her er en illustration: http://img17.imageshack.us/img17/5406/vask.gif

I mit hoved lyder det rimelig simpelt, men hvad siger I ?

Kan det lade sig gøre?

/Morten
Hej med jer Da jeg byggede mit køkken for 2 år... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
jeg ville gå efter en silikonefuge med fungecid i der ka klare lidt bevægelse og ikke mugne ved langvarig vandpåvirkning. Har selv brugt silikone fuge i mit lille køkken, med godt resultat, dog skal den bare ha tid til at gennem hærde

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

hmm det er altså ikke bare sådan lige at undersænke en vask og samtidig få et pænt og ikke mindst brugtbart resultat. Glem alt om acrylfuger som det første. Hvis du undersænker en vask korrekt kan du ikke se nogen fuge. Og du kan være helt sikker på at den fuge slipper på et tidspunkt og så får du problemer med din bordplade.

Hvis du endelig skal igang med projektet laver du en fræseskabelon. Monter en kopiring på din overfræser og kører rundt i skabelonen. Hvis du ikke aner hvad jeg snakker om er du ikke klar til at gå igang med sådan en opgave. Ikke for at lyde negativ men et brugbart resultat kræver altså lidt snilde for at sige det mildt. Du vil måske endda have svært ved at finde en tømrer eller snedker der vil påtage sig opgaven. Der er en årsag til at det er dyrt at få gjort fra fabrikkens side
Morten2k

Har set under galleriet her en gut som har lavet det selv, totalrenovering af lejlighed, jeg synes du lige kunne ta' et kik på det.

Bruger navn: Petreababy

Det kunne give dig en ide' til hvordan du kunne gøre det, med skabelon og sådan.

Det ser pof. ud synes jeg.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Var det mig ville jeg lytte til de råd der allerede er kommet, med at lave en skabelon, som du kan fræse efter. Dernæst ville jeg finde en billig plade, du kan lave et forsøg på. Så slipper du for at stå med en bordplade som er til at smide ud, i tilfælde af at det bliver noget juks. De fleste større byggemarkeder, som selv har savværk, har overskuds træ som de sælger til nogen fornuftige penge:-D God fornøjelse med projektet.....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis