køle-problemer i Mitsubishi L200

Hej
Jeg er den ikke mere lykkelige ejer af ovenstående bil. For et par måneder siden fik jeg ny køler, så holdt den op med at varme og tomgangen var høj hele tiden, så fik jeg ny toppakning, så kom varmen tilbage tomgangen blev normal,-men hvis jeg kørte i bilen længere end 55 km(nåede til samme sted hver gang), så begyndte den at blive kritisk varm, men smed ikke vandet, det boblede hørbart i radiatoren. Så tog mekanikeren topstykket af og sendte det til planslibning, på igen, det samme problem, varm efter 55 km og boblelyde, af med topstykke og trykprøve det, alt skulle være ok, så på igen, efter at motorblokken også var blevet tjekket. Vi fik så at vide at bilen kun kunne luftes ordentlig ud, hvis den blev hævet 75 cm i snuden, det virkede, ingen boblen i radiatoren. Så kører jeg en testtur ned og op ad motorvejen, 140 i timen, termostaten(der nu også er ny) åbnede på forventet tidspunkt  og temp. var stabil, men nu er der bare iskoldt i bilen, ind til mekaniker ny vandpumpe på, kører 20 km og der er iskoldt i bilen....Ok, øen er ikke længere end godt 40km, så med lidt planlægning skulle jeg vel nok kunne leve med denne bil, men jeg kunne rigtig godt tænke mig at kunne køre lidt længere væk. Nogen gode forslag?
Min mekaniker er ved at løbe tør for gode idéer og har fået sådan noget spøjse trækninger, hver gang han ser bilen.
Mange håbefulde hilsner
Helle på Møn

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Hej Jeg er den ikke mere lykkelige ejer af... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Altså efter hvad du fortæller syntes jeg det stinker af en termostat der aldrig lukker.

Nu ved jeg ikke hvor længe du har haft den, men hvis den ikke har opført sig sådan de andre vintre er der jo noget galt.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Der er noget galt, jeg har haft bilen i 5-6 år og jeg mindes ikke at have set viseren sidde der nede bare fordi det var koldt, så det kunne da godt være at jeg skulle skifte termostaten igen,-det er jo noget træls noget at skulle regulere med paplåg i forskellige størrelser alt efter vejrudsigten.
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Har haft samme problem. Min reservedelspusher spurgte til farven af min kølervæske, engang. Den foregående termostat holdt kun et halvt år og det samme med den foregående (som var original), jeg måtte indrømme at jeg kørte på blå, vidste godt at vw siger den røde, men den havde de ikke lige i kvickly den søndag kl. 16.45.

En ny blev sat i og nyt kølervæske på nu i rød.

Den nye har så holdt indtil nu 3 år. Men jeg syntes den nu er blevet længere om at komme op i drifttemperatur, så jeg tror den står lidt åben hele tiden.

Jeg siger ikke det er forkert kølervæske der er skyld i mine termostaters levetid, eller jeg bare var heldig at den sidste holdt så godt. Nogen sidder måske og griner lidt, men det var hvad han sagde.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
hej peter, jeg kender slet ikke til forskellige farver kølervæske. Jeg købte bare en stor dunk(blå) hos den lokale mekaniker, som var den samme, der gav op med bilen. Tjekker lige, hvad der står i manualen....Hvad er forskellen egentlig?
Mvh
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Jeg ved godt, det ikke er til megen trøst, men andre har dine problemer:
http://www.fixya.com/cars/t1436148-mitsubishi_l200_overheating

 

Tak Uldal, jeg vil samle alle mine erfaringer sammen, og lægge de her til, og kontakte Mitsubishi,-ikke dem i Denmark, men de ansvarlige over i Japan og se, hvad de siger, hvis de da overhovedet siger noget. Jeg savner min Toyota.........
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis