Opfriskning af 80'er-køkken

albino
albino
Postnr: 2635
albino albino
Hej alle LDS'er og go' søndag... så meget, der nu er tilbage...

Vi bor i rækkehus fra starten af 1980'erne, med hvad det nu indebærer af hurtige løsninger fra bygherren. Men i bund og grund et dejligt hus.

Køkkenet er lille, men funktionelt. Der er ganske enkelt ikke plads til at blive uenige om menuen. Men det er det oprindelige køkken, og man skal vist opholde sig i det forkerte årtusinde for at synes, det er pænt, moderne og luftigt:

Lågerne er spånplade, beklædt med 'Japansk åndenød', plastlaminat, som man så på billige højttalere fra Østen i samme årti. Kaklerne på væggen er egentlig pæne nok, men ikke just moderne. Bordpladen fungerer, men har bestemt også set bedre dage...

Det trænger kort og godt til en opdatering

Vi har ikke lige 'tid' til den store hovedrenovering, hvor vi flår hele lortet ud og sætter nyt ind - hvorfor skulle vi også det, når tingene fungerer? - men vi har nogle drømme:

Lågerne må meget gerne få fjernet listerne rundt i kanten, få nye håndtag og blive hvide - ikke nødvendigvis højglans, bare hvide (eller råhvide).

Skyggekanterne under overskabene skal væk - køkkenet er klaustrofobisk nok i forvejen. Så der skal også nye armaturer, som ikke blænder, i stedet for de nøgne lysrør, der sidder nu.

Kaklerne må gerne få en gang lys maling, hvis det kan lade sig gøre.

Emhætten (en gyselig grøn, som man gudskelov ikke kan se på billedet) skal udskifter med en hvid

Bordpladen... hvis vi har energi og penge til det... enten i træ eller sten.

Kort sagt en makeover, som vi selv kan overkomme, både fysisk og økonomisk. Så vi søger gode råd til, hvordan vi kan komme i gang, især med lågerne, da det er det mest synlige.

Venter spændt på input fra jer tilsammen altvidende LDS'ere

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

skralde6
skralde6
Postnr: 4871
skralde6 skralde6
har lige afsluttet et lignende projekt bauhaus havde lågerne og bordppladen,til fornuftige penge,lågerne findes i blank hvid eller med ask lignende laminat

Erik
RH
RH
Postnr: 2630
RH RH
Hej albino

Husk jeg skylder dig en tjeneste fra i sommers det kunne være det var nu den skulle betales tilbage.

Udover det har jeg en helt ny emhætte ligende som jeg købte forkert da jeg ordnede mit eget køkken.

Med venlig hilsen RH

Lidt er godt - meget er bedre.

albino
albino
Postnr: 2635
albino albino
@RH:

Gud ja, det havde vi da lige svedt ud

Vi vil jo helst lave det selv, men det kunne være kanon, hvis du gad komme forbi en dag, kigge på tingene og give nogle gode råd. Der er desværre flere flader end lige skabslågerne i samme gyselige plastfinér, så det er ikke helt klaret med at købe nyt, som Skralde6 foreslår.

Emhætten er vi meget interesseret i at købe, hvis vi kan komme overens med prisen og den passer ind. Men lad os finde en dag, så giver vi en kop øl.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

RH
RH
Postnr: 2630
RH RH
Så skulle jeg ikke have sagt noget

Med venlig hilsen RH

Lidt er godt - meget er bedre.

Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Moderne brændekomfur
    Fyr og opvarmning
  2. Makeover tips til savsmuldstapet søges