Itunes

polobjørn
polobjørn
Postnr: 4220
polobjørn polobjørn

Hej
Har købt en CD hos Itunes og den spiller OK på min Ipod, men jeg vil gerne have en alm. musik CD også og har også fundet ud af og lave en spilleliste med den CD jeg vil brænde.
Har også fundet den meny hvor man kan vælge formaterne (lyd cd - mp3-cd og data-cd) og valgt lyd-cd, men min afspiller og min computer kan ikke læse den cd som jeg har brændt (denne computer- cd drev og dobbelt klik på drev) så plejer den  at afspille hvis det er en købt cd - tror at "formatet" (filtypen) er forkert på den brændte cd fordi den godt kan afspilles i Itunes på en computer hvor den ikke ligger som købt.

Har nogen en ide ?  mener jeg har gjort det før med andre indkøb uden problemer.

Hilsner Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Steensen
Steensen
Postnr: 6715
Steensen Steensen
Det er sikkert fordi den har lavet det i MP4 eller M4U filer, så kan kun itunes og enkelte andre afspillere klare opgaven.

Jeg er ingen ørn i Itunes, men jeg ved en måde du kan komme rundt om det på, men om det er den nemmeste har jeg ingen anelse om:
1) brænd din liste som MP3-CD
2) Hent programmet CD-Ex
3) Kopier MP3-filerne over på computeren, et sted du kan finde dem nemt igennem en "browse"-indgang (f.eks. en mappe på skrivebordet)
4) brug CD-Ex til at konverterer filerne fra MP3 til ikonet med CD, så skulle det blive en CD du kan afspille i en almindelig CD-afspiller.

Der er garanteretr en nemmere måde, men som sagt, er jeg en skovl til iTunes, og har det KUN pga. min iPhone.
demogog
demogog
Postnr: 5000
demogog demogog
Hej Polobjørn!
Det lyder lidt i mine ører, som om du kom til at vælge mp3-cd eller data-cd alligevel.
For når du brænder numre som lyd-cd, så konventer iTunes din musik fra, mp3, mp4, aac eller hvad det nu er til cd-format - som alle afspillere kan understøtte.
Mit råd er at du skal prøve igen og dobbelt-tjekke at du vælger lyd-cd.
Det kan også det var cd'en der var noget i vejen med
henrikh29
henrikh29
Postnr: 9400
henrikh29 henrikh29
Prøv at se filendelserne på musiknumrene på cd'en. Der skal stå cda (set på en Windows computer) for at det er en musikCD der kan afspilles i en alm cd afspiller.

Men selv om filendelsen er korrekt kan filerne have forkert bitrate, så det er det, der driller.
grandoldman
grandoldman
Postnr: 5700
grandoldman grandoldman
Er det Vista du har??
Jeg har nemlig samme problem med Vista, og har fundet fejlen..

**//**//**//**//**

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af  "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
Vindeby havn - Svendborg

polobjørn
polobjørn
Postnr: 4220
polobjørn polobjørn
Hej
Bruger  Windows  XP Professionel servicepack 3 så det er ikke der problemet er - har lige fået svar fra Itunes hotline som jeg indsætter her. først mit spørgsmål . 

If you want to help then tell me the normal file format af the downloaded music from Itunes store, because I think that is my problem, for the cd i made i chose sound CD  but i think that i was burned in an other file format ! because my CD player does not play it !

og så svaret fra Itunes support - 

iTunes default format for our content is AAC. WIth this being said you can go into your preferences and change this format.

Det vil jeg prøve - så tak indtil viddere for jeres svar - jeg vender tilbage når jeg har prøvet det.

Hulsen Polobjørn
"AUTOELEKTRIKEREN"
grandoldman
grandoldman
Postnr: 5700
grandoldman grandoldman
Okay.. forstår jeg ikke helt.. For mit vedkomme smider win den over på en ikke lukket cd.. så skal jeg finde drevet i computer og så dobbelt klikke og sætte den til mastered så den lukker filen,...

**//**//**//**//**

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af  "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
Vindeby havn - Svendborg

Vil du være med? Log ind for at svare.