Spejlreflekskamera, men hvilket?

henriettej
henriettej
Postnr: 2100
henriettej henriettej
Nu håber jeg at jeg har valgt den rigtige kategori, og at der er nogle med lidt erfaring indenfor emnet, selvom det ikke er så "handy" igen 

Skal under alle omstændigheder ud og investere i et nyt kamera, og da jeg synes priserne er faldet meget på spejlreflekser de seneste par år, tror jeg det skal være det!

Det skal bruges primært til at tage familiebilleder, samt naturligvis lidt diverse i naturen og til arrangementet. Har læst mig frem til mange fordele ved et spejlreflekskamera, men tanken om et kompaktkamera har også strejfet mig, da kvaliteten her OGSÅ er blevet bedre.

Hvad ville i vælge, et kompaktkamera i den dyreende eller et spejlrefleks i den "billige" ende (3-4000 kroner inkl. linse)? 

mellon
mellon
Postnr: 9560
mellon mellon
Kommer an på dit behov, har haft et Olympus i mange år( kompaktkamera ) købte et nikon 5000 d. det bruger jeg meget til opstillinger, naturfoto, foto til blade osv. men måtte ud og købe et nyt kompaktkamera ( sønnen fik det gamle ) for nikon er for stort når vi sejler, er til familie fest o.l. så det ligger altid hjemme, undtagen jeg ved jeg skel tage billeder. tror jeg idag ville købe et f.eks sony nex eller Panasonic DMC GF 3 eller G 3 sereien.
grandoldman
grandoldman
Postnr: 5700
grandoldman grandoldman
Jeg har også kikket på Nex men der er jo flere modeller...

Til familiebilleder og det du beskriver vil jeg også anbefale Nex. Et større spejlrefleks kommer ikke med til fester med mindre du bliver bedt om at tage billeder af alle til et mindealbum.. Spejlrefleks fylder simpelthen for meget...

**//**//**//**//**

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af  "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
Vindeby havn - Svendborg

hans2.hansen
hans2.hansen
Postnr: 5610
hans2.hansen hans2.hansen

når man sejler meget er det en fordel med en af "vandhund"
af kamera. i kompakt klassen.!

men hvis det stiller krav til kameraet. om det er noget der virkelig "brænder"
med at tage billedet. i en sjov sitaution.
og er hurtigt i opstart af kameraet.!!! (dslr kamera)

men kompakt kameraet har sin fortrin i at den ikke fylder meget
i  tasken eller lommen. og lige til at gå til i betjendings mæssigt.!!!

og de noget dyre modeller er rimmilige hurtige i opstarten.
og næsten hamle op med billigere dslr kameraer med kit lens.
i billede kvalitet. i det rette forhold.

men begge kamera typer har sin fordel og ulemper.
som kan opvejes med hinanden.
og hvad der kræves til brug.!

Vil du være med? Log ind for at svare.