oliefyr hvor tit.

Henrik@p
[email protected]
Postnr: 4750

Hej er ny i dette forum og må sige at jeg ærger mig over ikke at have fundet det før.

men er flyttet i hus med oliefyr og det er første gang jeg er ejer af sådan et, en måned efter vi flyttede ind kom der vand i kælderen så brænderen stod af.

forsikringen betalte for en ny brænder og en olie mand tilsluttede dyret og indstillede.

nu er mit spørgsmål, hvor tit skal sådan en tingest køre, synes godt nok min køre meget tit. og nej der er ikke fyret op for radiatorne 3 stk er tændt og står på 2.

ud over det er der tilkoblet en vandvarmer på omkring 100 l.

henro61@hotmail.com
[email protected]
Postnr: 9690
Hej.

Er rørerne i kælderen isoleret, og hvilken temperatur er fyret sat på?, jeg har også oliefyr og mit er sat på 60 gr, og det kører 2-3 gange i timen afhængende af forbrug og vejr.

mvh
henro
Henrik@p
[email protected]

hejsa.

jamen vores står også på 60 grader og jo rørene er isoleret.

har nogenlunde talt mig frem til 5 gange i timen, plus minus en gang, kunne ikke sove den anden dag, men derfor kan jeg jo godt ha misset engang.

Henrik@p
[email protected]
det køre et sted imellem 3 og 4 min af gangen.
må tage en dag hvor jeg virkelig tæller efter, ville bare høre om andre havde nogenlunde styr på deres og om mit er helt hen i vejret, for olie er godt nok ikke særlig billig.
Henrik@p
[email protected]
må tage en dag hvor jeg virkelig tæller efter, ville bare høre om andre havde nogenlunde styr på deres og om mit er helt hen i vejret, for olie er godt nok ikke særlig billig.
Henrik@p
[email protected]
Henrik@p
[email protected]
Henrik@p
[email protected]
je__ns
je__ns
Postnr: 0
je__ns je__ns
Måske er forskellen på start og stop (differens) ikke stor nok.
Hvis den eks. stopper ved 65 gr. og starter på 64gr. vil det jo give en del starter.
(ved ikke om det er justerbart)
Sæt evt. en timetæller på oliefyret, det har jeg selv, det giver et godt overblik.

mvh jens
vile
vile
Postnr: 2650
vile vile
Jeg bruger også en timetæller til at holde øje med olieforbruget.
Det gøres bedst ved at forbinde tælleren over brænderens magnetventil.
Når fyret starter står det jo lige lidt og trækker luft igennem, indtil forvarmeren har nået ret temperatur, og så åbner magnetventilen for olien, samtidig med at der kommer en tændimpuls.
Brænderen er måske typen med et universelt multistik. Så er ledningen fra magnetventilen sandsynligvis ført hertil.
Steensen
Steensen
Postnr: 6715
Steensen Steensen
Skrevet af vile på 20 jan 2012 13:20
Jeg bruger også en timetæller til at holde øje med olieforbruget.
Det gøres bedst ved at forbinde tælleren over brænderens magnetventil.
Når fyret starter står det jo lige lidt og trækker luft igennem, indtil forvarmeren har nået ret temperatur, og så åbner magnetventilen for olien, samtidig med at der kommer en tændimpuls.
Brænderen er måske typen med et universelt multistik. Så er ledningen fra magnetventilen sandsynligvis ført hertil.

Fyret ventilerer først, for at fjerne eventuelle olie/gas-dampe der er fra sidste tænding af fyret, eller evt. fejl-starter.
Dette er for at forebygge en forpufning i opstarten, som i værste fald kan resulterer i at fyret/kedlen eksploderer totalt.

Trådstarter:
Har du cirkulation på dit varme vand? Det kan også være en årsag til du har et større varmeforbrug, resulterende i de ekstra opstarter af dit fyr.
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. salamander fyret kører tit
    Lav-Hus
  2. Varme alternativ til Olie fyret
    Grøn energi og sparetips
  3. Storm P og vejret
    Lav-Båd
  4. vejret
    Jura, reglementer og krav
  5. nyatoh træ olie tit?
    Lav-Hus