Opklæbning af gipsplader

Huusom
Huusom
Postnr: 4030
Huusom Huusom

Hej

Jeg har lige fundet en artikel i gør det selv bladet, hvor man klæber sine gipsplader op med gipsklæber.

I artiklen gør de det også på ydervæggen og de skriver så at man ikke skal gøre det hvis tapetten har sluppet eller der er fugtigt.

Men lad os nu sige man gjorde det og der ikke var hverken fugtigt eller tapetten har sluppet. Ville der så kunne opstå skimmelsvamp under pladerne?

OG hvis man skulle gøre det, skal man så bruge fibergipsplader eller normale Gipsplader?

hpox
hpox
Postnr: 8250
hpox hpox
Muligvis.
Der kan jo opstå skimmelsvamp hvorsom helst betingelserne er til stede.
Bagsidepappen og muligvis limen kan være vækstmedie.

Men på den anden side er det vel ligegyldigt så længe skimmelsvampen holder sig der. For den kan ikke vokse i selve gipsen. Så vidt jeg ved!

Nogen gange kunne man godt få den opfattelse at folk forveksler skimmelsvamp med fluesvamp. :o)

Der er massevis af skimmelsvamp i bygninger, (og i naturen). Og det er ikke noget problem sålænge det forekommer udenfot dampspærren og/eller det ikke er eksponeret på indvendige flader.

Kik iøvrigt på skimmel.dk om mere viden om skimmelsvampe.
HHA
HHA
Postnr: 4000
HHA HHA
Hej,

Jeg har klæbet gipsplader op med LIP Multifliseklæber (den blå) påført med en grov tandspartel - det fungere fint. Jeg gjorde mig dog den ulejlighed at dampe tapetet af først da jeg ikke ville risikere at vandet i klæberen skulle løsne tapetet....

Jeg har gipsplader på både yder - og indervægge. Det skal dog siges at min ydervægge er "varme" idet jeg har udvendig facadeisolering på huset.

Jeg gav pladerne nogle få skruer ind i væggen for at holde dem på plads mens klæberen hærdede op.

Mvh
Henrik.A
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. gipsplader
    Lav-Hus
  2. Gipsplader
    Lav-Hus
  3. Gipsplader
    Lav-Hus
  4. Gipsplader
    Lav-Hus