Afløb fra brusekabine!

Dennisa7000
Dennisa7000
Postnr: 5960
Dennisa7000 Dennisa7000

Hej alle LDS'er.

Jeg har netop i dag, haft rygget vores gamle brusekabine ud, da amaturet skulle skiftes til et nyere. Der opdagede jeg så, at der for det første nok ikke har været nogen de sidste mange år.(synes jeg at støvmiderne/nullermændene snakkede noget om :-)...) Og at afløbet efter min vurdering ikke rigtig så så fornugtigt ud.

Vi har længe snakket om a gøre noget ved toilettet/badeværelset, da vi er trætte af den lille kabine. Men rummet ligger over kælderen, så ide'en med klinker synes jeg er lidt svær når jeg  aldrig har prøvet det før og så på et loft/over en kælder.

Nå, men først ville jeg gerne have svar på jeres mening om dette afløb. Har lavet en lill skitse for at sætte billed på mine ord. :-)

Håber i kan hjælpe. .:-)

MVH Dennis

FamilieFar til 3, ægtemand og husejer. :-)

Håndværkeren
Håndværkeren
Postnr: 0000
Håndværkeren Håndværkeren
Det ser da ikke tumbet ud, men du skal altså have en vandlås på afløbet helt oppe ved risten, ellers vil du nok have en sur og rådden stank der fra.
Klinker ! Jamen så svært er det altså heller ikke, men det forudsætter jo at gulvet ned mod kælderen er af beton.
Hvis dine tommelfingre peger mod hinanden når du lægger hænderne på bordet, er der store chancer for at du også kan klaske lidt klinker på gulvet med et rimligt resultat.
Dennisa7000
Dennisa7000
Postnr: 5960
Dennisa7000 Dennisa7000
Det er jeg glad for at høre, synes dog bare det ser noget spinkelt ud, er der minimums mål for sådan et afløb/rør..?

Hehe, lad mig lige se...... Yep, de peger mod hinanden.... ;-)

Ja, men det er trægulv der ligger pt, og er det ikke en større omgang at støbe/ligge klinker på det.?? og hvad skal man bruge af matriale/hvilken lag og rækkefælge skal det ligges i.. Nogen råd til det også, Håndværker? :-)

FamilieFar til 3, ægtemand og husejer. :-)

Håndværkeren
Håndværkeren
Postnr: 0000
Håndværkeren Håndværkeren
Uha trægulv og klinker er en ret dårlig kombination, det ved jeg for lidt om til at udtale mig om. I vore dage må man gerne bruge 50 mm Ø afløbs rør.
Vil du være med? Log ind for at svare.