Jern når man støber fundament?

JensHedegaard
JensHedegaard
Postnr: 2740
JensHedegaard JensHedegaard

Hej

Jeg skal igang med at støbe fundament til en helårsisoleret udestue og er lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre med jern? Jeg havde tænkt mig at bore nogle stænger ind i det eksisterende fundament som bliver støbt sammen med det nye fundament. Men jeg kunne godt bruge lidt råd til hvor meget jern jeg skal bruge i resten af det nye fundament

Fundamentet bliver bygget op af fundablokke og kommer til at bestå af 6 lag fundablokke + en lecablok på toppen. Jeg tænker at sætte første række fundablok i et lille lag beton som jeg så ville lade hærde og derefter bygge resten op og støbe igen

Hvor meget jern skal jeg bruge?

Jeg er ret ny herinde og ser frem til god råd

Mvh

Jens

hpox
hpox
Postnr: 8250
hpox hpox
Producenterne af fundablokke har normalt osse de vejledninger der hører til.

Eller start med nedenstående:

http://www.google.dk/url?sa=t&rct=j...Y7C7o_G6_A

Og lige præcis hvor meget der skal til i dit tilfælde er der måske no'en her på sitet der lii' har frisk erfaring med.
ktm
ktm
Postnr: 4540
ktm ktm
Hvis ellers det er en god bund, har jeg lagt en stang tentorstål i hvert andet skifte fundablokke, og der er ikke kommet revner.
Ellers sker der jo ikke noget ved at lægge jern i hvert skifte, og det er da til at komme over rent økonomisk. Det er bare lidt irriterende, når man skal fylde blokkene op og vibrere betonen.

Med venlig hilsen
ktm

Vil du være med? Log ind for at svare.