Valg af mur delen til lavenergi

Hejsa, 

Jeg ville godt lige høre jeres mening om klimaskærmen til lavenergi. 

Helt konkret tænker vi til et nybyggeri at benytte thermoblokke fra h+h. Men nu har vi boet i området et stykke tid og alle andre malede/pudsede/vandskurede huse har enten tydelige mørke eller grønne striber ved vinduerne. Derudover ser en del noget  grå/beskidte ud (der er fri blæst fra vest vendt mark). Og disse 'skavanker' er på huse under 4 år gamle. Så vi tænker at bygge et pudset hus vil givetvis få de samme misfarvninger. 

Murstenshusene ser stadig nye ud, men en standard murstens klimaskærm er ikke specielt lavenergi. Men hvordan er det med at bygge en tykkere murstensmur, bliver det uforholdsmæssigt meget dyrere at bygge fx 5 cm tykkere end de ca 40 cm?

(Vi overvejede også et beton sandwich element fra ambercon(et nyt som er 35cm tyk med u-værdi omkring 0.10), men de er ikke interesserede i at sælge til parcelshus byggerier. Det vil de lade andre om, og tidligst 2-4 år fra nu). 

Mvh
Kim 
Hejsa,  Jeg ville godt lige høre jeres mening... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej, Ah holes


Huset ser rigtig godt ud. Hvad er bagmuren opbygget af? Nogle steder ser det ud til at være tegl, andre kunne det være fibergips? 
Hvordan fungerer fibergips lydmæssigt for jer? 

Mvh
Kim 



Trappen ser spændende ud.
Hvad er ideen med dobbelttrin?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej hpox, 

Vil du betegne stål skinne system fra e.g. gyproc som et søjle / drage system? Eller hvad er eksempler på sølje / drage systemer som du tænker på? 

Jeg kan også se fordelen med et så tyndt bagmur som muligt. Men stadigvæk vil vi nok putte en murstens skalmure udenpå. 

Mvh
Kim 


Hvis jeg lige skal tage murerkasketten af og se tingene med upartiske øjne, så forstår jeg simpelthen stadig ikke folk der vælger andet end mursten som facade!!

Hverken fils, puds eller træ er noget der bliver kønt med tiden, hvorimod en mursten bare....(ord behøves ikke)

Murermester Michael Flyger Jørgensen

23804516

Det kunne være noget i denne stil som hpox tænker på: (Undertegnede med blå hjelmfarve)




 Henning, Lolland

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også