Bladt diesel !!

Er der nogen der kender til de motorer Bladt sælger .. de er billige ? men er de ok .. hva med reservedele .. ikke meget firmaet oplyser .. 
Er der nogen der kender til de motorer Bladt... Vis hele indlægget
37 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er det jo sådan , at BETA Marine har flere forhandlerer i Danmark , så ingen problem ..
Rønnebærene er sure sagde ræven :-) Beta Marine Danmark står med garantien , så køb du kun trygt en Beta Marine hos Steen :-)
Men føler mig stadig ikke overbevist.... BETA Marine Danmark som du kalder det ( WM marine ) som de selv kalder sig er i følge krak, et enkelt mands firma (ingen selvskabsform ) og ergo kan man ikke se nogen regnskaber.... :-(
Så ja du har da ret i at det kan da hurtigt blive surt..
Viggo, det er godt du er kommunikationsekspert og ikke smagsdommer, for end ikke de sure rønnebær opdager din tunge.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Jeg er da glad for at jeg ikke nåede at komme med et indlæg.. Jeg er nemlig fuld af fordomme overfor kineserting... og havde nok svaret noget i retningen af

Jeg ville ikke sejle over Svendborg sund i en båd med en kinesermotor...

Og det eneste jeg bygger det på er egne erfaringer med ting fra Kina og en fjernsynsudsendelse hvor de viste hvor meget bly og nikkel de smed i certificeret vandvandhaner til køkken og bad.

Halvdelen af metallet var gammelt omsmeltet bly.. lige med undtagelse af dem det skulle testet..

Men sådan er der så meget - jeg mener heller ikke at ost er fødevare.. og det baserer jeg kun på smagen..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Spørgsmålet er så hvad er der at vælge imellem der ikke er Made in China....?

Volvo Penta.... nej produktionen af Volvo Penta op til 3 cyl har ligget i Wuxi Kina siden år 2000 det gælder også DF 6 og Df 8 se: http://findarticles.com/p/articles/mi_m0FZX/is_3_66/ai_61534056/

Citat fra siden:
Billed as the first new Volvo plant of the new millennium, a new assembly plant in China for diesel engines and generating sets has been inaugurated by Volvo Penta. The plant, a joint venture with the Swedish company's China partner Wuxi Diesel Engine Works, has an annual production capacity of 5000 engines.

Skal man så vælge en Perkins: nej se : http://findarticles.com/p/articles/mi_m0FZX/is_3_66/ai_61534056/
Citat fra siden:
Perkins opens new engine facility in China´Perkins has officially opened its second new engine manufacturing line at its Wuxi facility in Jiangsu Province, China. Gwenne Henricks, president of Perkins, declared the new line open at a ceremony attended by local dignitaries, business partners, company personnel and press.

Vetus..?? nej her er marinicerings delene lavet i Indien det samme gælder Craftmann

Nå så har vi da gode gamle BUKH......... nej her bliver div. dele bland andet blokken lavet i Kina.

I flæng kunne man nævne flere motorer der bliver lavet der Man, Deutz, Stier, Cummins, MAE, Kubota

Så Grand old man , tror jeg tiden har overhalet dig inden om, så hvis det er din holdning at du ikke vil krydse Svendborg sund med en motor "der ude fra " må du nok ud og se dig om efter et par gode åre.... :-)

Men sig til hvis du eller andre her i forumet kan nævne et mærke der er 100 % Kineser/ Indien/ Vietnam eller generelt østen fri der produceres i dag.....:-)






Annonce
Nu dækker ordet "kineser motor " ikke kun over at delene er fremstillet i kina, de kan sagtens lave kvalitet
Det er velsagtens derfor andre motor producenter benytter sig der af.

Forskælden kommer i resten af produktions kæden , kvalitets kontrol exempelvis , udvikling osv osv
Har selv arbejdet med en sag , hvor et rimelig simpelt komponent i stort antal medførte over 90% fejl,

Det var ikke fordi de ikke kan lave det , men fordi det er svært at få det hele for det halve.

Kvalitet er heller ikke kun om skidet ikke går i stykker ,
Hvordan med gensalgs værdi, larm, vibrationer , brændstofforbrug, reservedele , servicering, pasform, osv

Det kan iøvrigt godt være at prisen er det halve af feks volvo (jeg ved det ikke) men det er jo heller ikke samme produkt.

Det er ikke sikkert at bladt motorene er et skidt køb Når alle parameterne er lagt sammen det vil tiden vise.

Iøvrigt er min ubetydelige mening om bladt hjemme siden ,, fyldt med plader og sære udsagn
Tjek garantibestemmelserne 5 gange inden køb
Hvis man vil være motorpusher og sælge det hele for det halve så lav dog noget ordentligt info

jacob faglært svejser IWP

[email protected]

Www.rrun.se sælger iøvrigt samme "dansk udviklede marinemotor" , måske den kan fåes billigerer hensidan

Viggo har du selv en bladt diesel under dørken ? Så var det da rart at høre om dine erfaringer.

Tænkte bare du måske var en glad bruger,efter som der inde på nyhedsgruppen dk.fritid.sejlads
Også er en viggo,der som første post har liret samme sang af,om motorproduktion i kina som den vi fik her
Næsten ordret enda :-)

For det er vel ikke som KTM svagt antyder ?

jacob faglært svejser IWP

[email protected]

Der kan være noget med indbygningsmålene som taler for at vælge en anden motor end Bladt.
Prøv at se vedhæftede link. Her er der monteret en 32 hk Bladt i en LM27, og for mig ser det ud til at hele motorrummet er blevet forlænget ind i cockpittet. Det er i min verden voldtægt af sådan en typebåd, og specielt når massevis af andre motorer med samme effekt passer lige i. Men derfor kan selve Bladt motoren jo være god nok.

http://www.bladtdiesel.dk/index.php/da/referencer/76-32-hk-i-lm-27
Vig Go 64 en Kinesermotor er en motor kineseren har lavet... deres respekt for menneskeliv er næsten ikke eksisterende. Og det sammenholdt med hvad du kan få dem til at gøre for penge kan, efter min opfattelse , resulterer i noget farligt skidt..

Den rene kinesercykel Harald Nyborg solgte (ved ikke om det stadig er den) kunne TÆNK ikke gennemfører en test på... Den gik i stykker inden. og det var ved samtlige teste (ny cykel hver gang)

Lige ledes skulle jeg skifte vandhane for nyligt.. og købte en kineser rørskærer, fordi den var billig og kun skulle bruges en gang.. den var så blød i metallet at jeg ikke engang kunne lave en ridse i et tyndt kobberrør..

Derfor - Hvis kineserne produkseer noget - er jeg ikke køberen.. Du spørger og jeg svarer...

Hvis et land, med respekt for menneskeliv, får fremstillet komponenter eller hele enheder i Kina, og produksenten følger og kontrollerer fremstillingen og skaber sig et navn som står for kvalitet, så er det ikke en Kinesermotor mere i mine øjne..

Og så svarer jeg normalt ikke på et indlæg for at diskuterer - kun for at komme med de erfaringer og meninger som spørgeren efterlyser.



Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hej Venner

Spændende at læse alle jeres meninger, så her får i lige min med.

Jeg tror kort og godt det handler om hvad man forventer når man laver en støre inverstering i ny motor til sin båd.
Forventer man at inversteringen skal være god og sikre en problemfri, nem og komfortabel sejlads i mange år, samt at det er en investering som gør at båden holder sin værdi, så skal man nok stille sig selv disse spørgsmål:

Vil man have en motor som er velkendt og gennemprøvet?
Vil man have en motor hvor service og reservedele er nemt tilgængelige?
Vil man have en motor hvor man nemt kan få support, råd og vejledning fra flere steder?
Vil man have en motor der er gennemført bygget med de bedste komponenter?
Vil man have en motor som gør ens båd mere værd når den engang skal sælges?

Er det ovennævnte man forventer, så er det vil ikke svært at vælge.
Er man stadig i tvivl, så kan man jo se på hvad fks. bådproducenterne udruster deres nye både med, og så er man nede på 2 mærker der er i spil. Og hvorfor er dette så tilfældet?? selvfølgelig fordi bådproducenterne ikke kan sælge deres både, hvis de udstyrer dem med andre modeller, også selvom det faktisk kunne sælge deres både billigere hvis de gjorde det og fordi bådproducenterne ikke tør sælge en båd hvor man har gået på kompromis med kvaliteten.

Er ens forventninger derimod helt anderledes og man kan leve med følgende:

At man får en motor af "gammeldags" konstruktion.
At man ikke sætter pris på at motoropbygningen er specielt veludført.
At man får en motor hvor der ikke er et stort og udbredt servicenet til.
At man får en motor hvor reservedele ikke er nemt tilgængelige hos værksteder og bådbutikker i diverse havne
At man får en motor som man ikke har sikkerhed for at kunne få dele til om 10 år, grundet en lille producent og et lille forhandlernetværk.
At man får en motor som man nok ikke kan finde reservedele eller service til når man ligger på sin sommerferie i udlandet.
At man får en motor som nok ikke har højnet bådens værdi synderligt og som man nok får en masse spørgsmål omkring den dag man skal sælge båden.

Så har vi en anden sag, og så kan man måske også godt leve med en billig motor fra et mindre knapt så anerkendt fabrikat.

Det er bare således at man får som regel det man betaler for, og så må man jo også bare se i øjnene at betaler man mindre, så må man også forvente mindre, men man spare jo selvfølgelig lidt penge her og nu, men hvad med fremtiden.

Snakker vi de mindre motorer som de fleste jo har, så er prisforskellen faktisk ikke særlig stor fra de dyre mærker til billigmærkerne, hvis man sammenligener på det rette grundlag, hvor man ser på kvaliteten på de vitale dele der er brug på motoren såsom brændstofsystem, søvandspumper, motorfødder og ikke mindst gear og sejldrev.

Der er kun et mærke som skilder sig væsentligt ud her og det har altså en årsag som man kan finde forklaringen på når man har stillet sig selv ovennævnte spørgsmål og gjort sig sine overvejelser, hvis man altså er ærlig overfor sig selv. 

Hvad vil du selv vælge hvis du fks.skulle købe en brugt båd og du havde valget mellem:

1. En båd med en 5 år gammel Volvo Penta
2. En båd med en 5 år gammel Bladt hvor båden er 10% billigere en samme båd med Volvo Penta?

Er du ærlig overfor dig selv, så ville du selvfølgelig tage båden med Volvo Penta. og så røg lige besparelsen for ham der havde installeret en Bladt.
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis