Bladt diesel !!

Er der nogen der kender til de motorer Bladt sælger .. de er billige ? men er de ok .. hva med reservedele .. ikke meget firmaet oplyser .. 
Er der nogen der kender til de motorer Bladt... Vis hele indlægget
37 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Viggo, det er meget muligt at du er ligeglad med, om man kan få reservedele, herunder sliddele, til motoren om 5-10 år. Det er der andre der ikke er, hvilket Lynæs tager med i sine betragtninger.
Som skrevet ovenfor, så tiltror jeg trådstarter at være i stand til at sortere i det skrevne og prioritere plusser og minusser i en helhedsorientede bedømmelse der lægges til grund for afgørelsen.

Jeg skal uddybende tilføje, at jeg ser en tydelig sproglig underbygning af indholdet af Lynæs indlæg, hvorved læseren gives mulighed for at sondre mellem objektive og subjektive betragtninger.
Objektive betragtninger som at motoren er lidt grov i finish, en god motor til det halve af hvad en Volvo kosetr etc.
Og subjektive som om forhandleren overlever, reservedele etc.
Muligt du tager det sidste for en perlerække af fordomme og jantelov-dig om det- men det er for de fleste indlysende, hvad der er hvad.

At jorden drejer rundt har været kendt i umindelige tider, Isac Newtons Systems of the World fra 1687 beskriver jordaksen og tidevandets bevægelser som følge heraf, og vi drejer alle med om vi vil eller ej. Deri har vi intet valg, modsat ved køb af en bådmotor.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Hej

Jeg har da samme holdning som Lynæs. Jeg kan endda give et eksempel, i 2005 købte jeg en ny kineser drejebænk hos et firma i Hobro, i 2008 blev firmaet opkøbt og lukket, ergo ikke mere service derfra. Nu har jeg heldigvis ikke haft brug for assistance fra firmaet. Men det gør jo at man har sine overvejelser vedrørende reservedele og service.

Så jeg kan ikke se noget odiøst i Lynæs´s svar, tværtimod.
God søndag

Mvh Finn
Hej Finn Gevind.

Øh hvad har det med Kineserne at gøre, at et Dansk firma bliver opkøbt og lukket...? Det kunne vel også være sket hvis det var en Tjekkisk drejebænk du havde købt, hos et Dansk firma der så blev opkøbt og lukket...?? Det afholder dig vel hælder ikke fra at købe et køleskab med en Danfoss kompressor i... kompressoren bliver i dag også fremstillet i Kina.
Ikke at det har nogen direkte relevans, men et ret kendt firma i bådbranchen " KETNER " har drejet nøglen, skifter formentlig ejer og forventet til nytdrev.dk

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Tak for de mange seriøse indlæg , jeg har dog købt en BETA MARINE 35 hk der indeholder en KOBOTA motor , en motor hvor man kan købe de fleste sliddele hos den lokale maskinhandler , SK MARINE har solgt og monteret den , super service hos SK og prisen er den samme som en Bladtmotor .
Annonce
Tillykke med din nye motor, det er et fornuftigt valg ,Kobota  motore findes jo i alverdens maskineri
mvh jens

PS. Ja Kentner der impotere MERCURY/MARINER er gået konkurs.
Her er det dog en fordel, at det er et så stort og anerkendt mærke, så kommer der hurtigt en ny impotør.....
Hvilket muligvis ikke sker, hvis Bladt lukker og slukker
Bare en tanke da jeg læste dette indlæg:

Har lige været igang med at servicere min egen 6 Hk Suzuki. Fik en pris fra et værksted, og gik så fluks igang selv. Med de priser der er på service kan jeg lige så godt skippe service, skifte olie og så købe en ny påhængsmotor hver 5-7 år.
Nu er det selvfølgelig et lav det selv site, men alligevel. Har kun brugt få minutter på dette, men det ligner en traditionel diesel til noget der er tæt på halv pris.

 

Til lykke med motoren. Håber du bliver super tilfreds med den.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Sjovt du lige nævner Sk stål og marine... var det før eller efter de gik konkurs og selskabet blev overtaget....? hvis før.... hvordan står du så med garantien...?
Nu er det jo sådan , at BETA Marine har flere forhandlerer i Danmark , så ingen problem ..
Rønnebærene er sure sagde ræven :-) Beta Marine Danmark står med garantien , så køb du kun trygt en Beta Marine hos Steen :-)
Der er yderligere 17 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis