Kabel-strækker

Hej allesammen.

Jeg er en elektriker lærling, og min chef har gentagene gange sagt han har en kabel-strækker, hvorpå man må strække et kabel 15% af dets længde.

Lige nu går jeg på skole. Hvor jeg så fortalte min klasse kammerater om den og de var flade af grin. De sagde der ikke var noget der hed det, og min chef havde taget røven på mig.

Så ville jeg lige høre, om der var nogle her inde der vidste om der fandtes en kabel-strækker, til at strække kabler som 1,5 kvadrat 5 leder, og enda osse 2,5 kvadrat 5 leder.

M.v.h Elektriker lærlingen.
Hej allesammen. Jeg er en elektriker lærling, og... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
ja det er også svært at være lærling,
jeg gik på et tidspunkt sammen med en lærling , og satte lysrørsarmaturer op,
jeg stod oppe på stigen,og var ved at være færdig, så jeg siger til lærlingen "hent lige 2 rør"

han går ud, og kommer ind med  2 rør ,,,,,,,,,,,,,,4meter lange 5/8"  plastrør til at trække ledninger i,

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Den med Kørneprikker i spanden, er i vidt omfang fortalt af folk der ikke vil indrømme at de er hoppet på den! :-)

Jeg var fejedreng på min fars arbejde, inden jeg kom i lære hos den lokale elektriker. En af de ældre lærlinge fra den lokale installatør (Hvor jeg skulle i lære efter sommerferien) kendte mig godt, og bad mig hente en håndfuld kørneprikker.

Jeg anede ikke hvad det var. Men jeg rendte selvfølgelig ind til Den Gamle og spurgte ham ad.
-Han svarede at de ikke lå inde hos ham. Men ovre hos smedene. Så han sendte mig ud til Torben.
Torben kikkede i sine skuffer og ledte. -Men han havde ingen.
Han sendte mig istedet over til Villy, som stod ved boremaskinen. Han havde vist lige brugt nogen...
Villy sendte mig til Johnny, som sendte mig til Boje.
Boje vidste at der ikke var nogen på lageret. Så han sendte mig ind til Lagermanden Per, som sad med en sælger fra Würth.