Kabel-strækker

Hej allesammen.

Jeg er en elektriker lærling, og min chef har gentagene gange sagt han har en kabel-strækker, hvorpå man må strække et kabel 15% af dets længde.

Lige nu går jeg på skole. Hvor jeg så fortalte min klasse kammerater om den og de var flade af grin. De sagde der ikke var noget der hed det, og min chef havde taget røven på mig.

Så ville jeg lige høre, om der var nogle her inde der vidste om der fandtes en kabel-strækker, til at strække kabler som 1,5 kvadrat 5 leder, og enda osse 2,5 kvadrat 5 leder.

M.v.h Elektriker lærlingen.
Hej allesammen. Jeg er en elektriker lærling, og... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
ja det er også svært at være lærling,
jeg gik på et tidspunkt sammen med en lærling , og satte lysrørsarmaturer op,
jeg stod oppe på stigen,og var ved at være færdig, så jeg siger til lærlingen "hent lige 2 rør"

han går ud, og kommer ind med  2 rør ,,,,,,,,,,,,,,4meter lange 5/8"  plastrør til at trække ledninger i,

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Den med Kørneprikker i spanden, er i vidt omfang fortalt af folk der ikke vil indrømme at de er hoppet på den! :-)

Jeg var fejedreng på min fars arbejde, inden jeg kom i lære hos den lokale elektriker. En af de ældre lærlinge fra den lokale installatør (Hvor jeg skulle i lære efter sommerferien) kendte mig godt, og bad mig hente en håndfuld kørneprikker.

Jeg anede ikke hvad det var. Men jeg rendte selvfølgelig ind til Den Gamle og spurgte ham ad.
-Han svarede at de ikke lå inde hos ham. Men ovre hos smedene. Så han sendte mig ud til Torben.
Torben kikkede i sine skuffer og ledte. -Men han havde ingen.
Han sendte mig istedet over til Villy, som stod ved boremaskinen. Han havde vist lige brugt nogen...
Villy sendte mig til Johnny, som sendte mig til Boje.
Boje vidste at der ikke var nogen på lageret. Så han sendte mig ind til Lagermanden Per, som sad med en sælger fra Würth.

Nøj, hvor var jeg bare træt af min far og alle de andre, da jeg tomhændet gik op til min "Gode" makker og sagde at der var udsolgt!!


Den Gamle er tilgivet. Men ikke glemt. Og nu snart 20 år senere, venter jeg stadig på at få den gyldne mulighed for hævn.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Det er da en god historie. Du kan selvfølgelig huske historien. Men istedet for at tænke på hævn, så se dog det positive i det, nemlig det der på jysk hedder: Ka det no å pas? Du har garanteret lært noget, det gjorde jeg i hvert fald, da jeg blev udsat for noget lignende.

fase
Skrevet af ktm på 12 jan 2012 08:30
Hvor er det så lige, at man kan få en døgnforlænger?


Lidt syd for datolinien....

Chr.


Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Annonce
Glimrende!!
Så vil jeg lige rende der hen, næste gang jeg får brug for en!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Nuåeeee ska i jo pas lidt å for a hår alså  en træstrækker som ka, gjør a træ nok så møj
 
længere end det var før a startet o å forbeabejded et, a starter mæ

2 stykker træ som æ 2 cm i længden å ender mæ jen styk som æ 3 cm i længden.

Såe i ka jo nok sier at a hår et åverskod o 1 cm,

alså (tow å tow er fire å fire minås tre a jen)

så hår a alså jen i åverskod som a it hwe huer kummer frå, men den æ i hwafald i

åverskod.

Hier a mi træstrækker så å a bild.

Å så hår a jo nok så møj en stur kutter te å stå,

som a it engång hår sat garn mæ enå, men det a jo det mæ it å owerskrie a

fiskekwoter

Det æ slet æ så mæm å hwær i lære nå te daws å ska hyør o ålle de fagujtryk

M.V.H.
Georg Gearløs

Gearløs, det er jo en rundkutter du har der.
Hvis du skal høvle / fræse noget lige, skal du jo bruge en firkantkutter.
Jeg mindes stadig da vi havde en praktikant som blev sat til at skifte horn på ambolten. Han greb fluks den store rørtang og så gik han ellers igang. Der stod at så og hev og sled i et kvarters tid til mester kom gennem værkstedet. Han stoppede op, så meget forundret på han og spurgte hvad helvede han havde gang i. Jamen de to svende derover bad ham jo om at skifte hornet.... Mester stod et øjeblik og kiggede lidt opgivende på ham hvorefter han sagde til ham "Husk det er links-gevind"
Vi kunne dårligt holde masken omme bag reolen :o)
Hej vile

De forskellige kuttere jeg har er jeg blevet fortalt da jeg købte den at det var diverse fiskekuttere og jeg har da også gennem flere år fået EU-støtte.

Her på billedet under kan du se mine kuttere til laks (både rund og firkant laks)

Jeg ved desværre ikke lige nu på hvad breddegrad min savfiskekutter er,  men så snart jeg får kontakt til den igen så skal jeg nok få et billed ind af den også.

M.V.H.
Georg Gearløs

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis