Støbe løs kant til bruseniche

Hej med jer
Jeg skal til at støbe en vinklet kant til en bruseniche. Min plan er umiddelbart at lave en skabelon i finér, hælde cement i formen og lade det hærde et par døgn. Derefter vil jeg klæbe fliser på siderne og toppen og lade bunden være "bar". Så vil jeg tage den færdige kant og lime på gulvfliserne på badeværelset og fuge med sanitetsfuge hele vejen rundt.

Problemet er, at der ingen kant er i forvejen og afløbet er placeret midt i badeværelset. Kanten skal lede vandet uden om resten af gulvet og ned i afløbet. Faldet i gulvet er helt fin, så det er udelukkende for at undgå at få vand på hele gulvet...

Mit spørgsmål er så, om der er noget i det ovenstående jeg skal være opmærksom på, om der er noget af det der lyder helt fjollet eller om det er en fornuftig måde at gøre det på.
Og måske også hvilken cement jeg skal bruge?

Tak på forhånd og god dag

Se tegning:

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er da meget nemmere at købe et af de plast- eller alu profiker der er beregnet til formålet.
Og lime det på gulvet.

Hvis listen blot skal lede vandet behøves de jo ikke ar være mere end en cm. eller 2 høj.

Det du vil lave kan nok udføres, men det forekommer mig at blive noget klodset.
Men støbearbejdet kan vi evt. vende tilbage til! :o)
Jae.
Jeg synes nu at det er noget af en klods at gå og skvatte over.

Der må findes adskillige muligheder på markedet.

Mon ikke der i det højtkvalificerede og -ærede forum findes folk med detailerfaring og kendskab udi dette speciale. .o)
Måske
Jeg ser lige an. Det ville være nemmere med en færdig pæn løsning..
Skal arrangementet ligge og stritte sådan uden videre midt i rummet? Ingen brusevæg oven over?
I så fald vil du forbande dig selv mange gange, hver gang du brækker en storetå ved at sparke til den. Det tager ca. 1 år at komme over! :-(
Hvis du absolut vil lave en sådan toturindretning, kunne du da lige så snildt støbe den in situa.

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg har taget højde for knækkede tæer
Problemet er, at gulvet er lagt. Det er bare ikke gjort ordentligt - altså uden hensyn til vandet der flyder ud over det hele... Derfor denne eftermontering.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis