Rnovering af badeværelse.

Shj0112
Shj0112
Postnr: 3650
Shj0112 Shj0112

Hej alle lav-det-selv´ere

Jeg skal indenfor overskuelig tid have renoveret mit badeværelse. Nye kobberrør, gulvvarme, gulvfliser vægfliser - ja, det skal have hele turen.
Stortset det hele bliver lavet af murer og VVS, bare ikke væggene der hvor der ikke skal fliser på(skal kun fliser på i bruseniche)

Grundmuren er en ubehandlet betonmur, og mit spørgsmål er følgede:

• Hvad skal jeg gøre ved væggene før de skal males? Primer eller lign?
  • Skal de pudses op efterfølgende for at få den lidt ru overflade som jeg gerne vil have?
  • Vådrumssikringen - skal de på lige inden at der skal males? eller skal den på når væggen er renset og er helt ren?

Er der evt. mere jeg skal tage højde for? Jeg har jo en dørkarm som passer i breden med fliserne som sidder på nu, og fliserne er 8 mm tykke. Så skal der i princippet ikke spartles 8 mm på igen?

På forhånd ta  :-)

At ramme forkert er også at ramme.

hpox
hpox
Postnr: 8250
hpox hpox
Det sidste først.
Det er karmbredden du mener og der skal ikke pudses op igen.
Døren åbner formodentlig ind i rummet.
Hvis der er almindelige girekter så falses disse så de bliver 8 mm tyndere lige der hvor de fsatsømmes til karmen.
Alternativt kan du ydfylde afstanden mellem girekte og den nye vægoverflade med 8 mm tykke lister . Som pålimes/skrues girekterne.
Endeligt kan du afmonterer dørkarmen, skære den 8 mm smaldere. Og genmontere.

Ubehandlet betonmur??? Kan være, beton- eller letbetonelementer, måske beton støbt på stedet.
I stedet for pudsning, som jo er ret krævende, så ville en grovspartling vel gøre det samme. Måske vandskuring, maling med "sandmaling" eller maling med grov rulle.

Der er mange muligheder.

Resten ved jeg ikke meget om!

Vil du være med? Log ind for at svare.