Hvilken Yucca er det her?

MadsHilde
MadsHilde
Postnr: 8940
MadsHilde MadsHilde
Nu er jeg ikke den store plantekender, men jeg går da stærkt ud fra det her er en Yucca. Men er der én der kan hjælpe til at bestemme præcis hvilken Yucca det er?

LIFT-EAT-REST-REPEAT

Pinny
Pinny
Postnr: 5400
Pinny Pinny
Det er ikke en Yucca, Yucca har ret spidse smalle og lange blade, der er ru i kanterne.
De der sælges under handelsnavnet "Yucca" er oftes Draecena, som der findes et væld af arter af, bla med rødstribede blade.

De skal stå lyst (men ikke helt solstegt), tåler at tørre ud mellem vanding, men skal så vandes i bund (må ikke soppe). Mine plejer at blive for store til vindueskarmene, så står de på gulvet, og smider *alle* de nederste blade i protest mod lysmanglen, så jeg har en "pind med en dusk i enden". Så dem har jeg opgivet! Hvis man har glasdør/lavtsiddende glaspartier i sin bolig, så tror, jeg de er ret nemme at holde.

De kan lide almindelig flydende gødning, og en ompotning af & til- og vand i underskålen.

Men ægte Yucca er altså en noget mere strittende/stikkende affære. Ægte Yucca kan plantes ude, og bringes i blomst, desværre er en del mennesker allergiske overfor dens pollen, så... Den er ikke helt godt egnet som stueplante. Men der er altså OGSÅ flere forskellige arter i handlen...
Mvh
Pinny
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Hvilken plante er det her???
    Lav-Have
  2. Yucca palme får gule blade
    Lav-Have
  3. Kontor væg, hvilken type er det her?
    Lav-Hus
  4. Klematis - hvilke arter ?
    Belægning, udsmykning og blomster