Misfarvning af gulv

Hej med jer..

Jeg har et hus fra 1967, med gennemgående gulv og en 30cm krybekælder.

I soklen er der nogle ventilationsrister til krybekælderen hvilket har været skyld i at der er kommet noget svamp på gulvet over de riste, hvis der har stået noget der. Det er så sket inden på min søns værelse da han har haft en masse bamser til at stå i hjørnet uden vi har tænkt over at der var en rist under.

Jeg har fået selve svampen væk med en skurresvamp og noget rodalon, men der er kommet noget misfarvning i gulvet. Det skal lige siges at gulvet er blevet slebet ned og er blevet hvidluddet for nogle år siden.
Hvordan får jeg den misfarvning væk, uden jeg skal til at slibe gulvet ned og ludde det igen? Vi har prøvet med Trip Trap gulv behandling, Rodalon og oxalsyre, men misfarvningen er der stadig..

Er der nogen der har en god idé? Vil helst gerne undgå at skulle til at slibe gulvet ned i de tre rum hvor der er misfarvninger.

Hilsen Martin
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan ikke huske hvad det hedder konkret, men Trævarefabrikkernes udsalg har noget der kan fjerne næsten alt, som forbehandling til lud-behandling.

Det har min mor brugt itl at fjerne nokotin og vnadbaseret maling fra fyr-træ's møbler, så mon ikke det også kan klare din opgave?

Bare være OBS på, det krævre hæftig udluftning.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også