PID Digital Temperature Control Controller

kingwarez
kingwarez
Postnr: 4873
kingwarez kingwarez

Har købt en REX-C100FK02-M*EN
0-400c

Er der en der kan hjælpe mig med at få sat det rigtig til da jeg er lidt på bar bund inden for det her.

Og skal have sat den her til

S. Fabrin
S. Fabrin
Postnr: 4400
S. Fabrin S. Fabrin

Du har ikke skrevet noget om hvilken termoføler du vil bruge. Men lad os prøve at finde en løsning:

1 og 2 forbindes til fase og nul.

3 forbindes til fase og 5 til den ene tilledning af dit varmelegeme.

den anden ledning på dit varmelegeme forbindes til nul.

Kontakten må højst belastes med 3A og den maksimale spænding er 250V.

Afhængig af hvilken termoføler du har, forbindes et termoelement til 9 og 10 med + til 10  eller en modstandsføler, som jeg tror det er efter billedet, forbindes den en ende til 8 og den anden ende til 9, samtidig lægges en lus mellem 9 og 10.

Alarmkontakten er på de to sidste terminaler 6 og 7, som er potentialefri.

fase
kingwarez
kingwarez
kingwarez kingwarez
tror det er den her
Specifications:

Product Name Type K Thermocouple
Temperature Measuring Range 32-752°F(0-400°C)
Inductive Head Diameter 4.5mm
Fixed Screw Diameter 1/4"
Probe Length 15mm
Internal Insulation Fibreglass
External Shielding Metal Shield(Stainless Steel Braided)
Lead Wire Length 1M / 39.4"
Terminal Inner Width 4mm
Color Silver Tone
Weight 17g
Package Content 1 x Type K Thermocouple
S. Fabrin
S. Fabrin
S. Fabrin S. Fabrin
Det er et termoelement. Det forbindes til 9 og 10 med + på 10. Jeg regner med at den røde kabelsko er + terminalen. Forbind termoelementet til regulatoren og se hvad procesværdien er. Den skal ligge i nærheden af den omgivelsestemperatur, som føleren er i. Procesværdien ses du på øverste skala.
fase
kingwarez
kingwarez
kingwarez kingwarez
Nu har jeg sat det til men skriver 000000 i den i toppen men skal nok stille den
S. Fabrin
S. Fabrin
S. Fabrin S. Fabrin

Har du en manual til dyret. Der er en meget stor sandsynlighed for, at du skal programmere den med hensyn til hvilken termoføler du har tilkoblet o.s.v. Jeg kender ikke lige den regulator, men normalt skal de programmeres, inden der sker noget. Der må vøre en menu, du kan aktivere og vælge forskellige parametre.

Jeg har fundet en engelsk manual, som bekræfter, at regulatoren skal progammeres med bl.a. hvilken følertype og område, der anvendes, inden du får liv i dyret.

fase
kingwarez
kingwarez
kingwarez kingwarez
så fik jeg den til at virke men ja der er meget der skal stilles må se om jeg kan finde ud af det da den bare skal holde den ca på 200c
S. Fabrin
S. Fabrin
S. Fabrin S. Fabrin
Hvis temperaturen skal holdes på 200°C, er det jo setpunktværdien, som du sætter under menupunktet setpoint value.
fase
kingwarez
kingwarez
kingwarez kingwarez
S. fabrin Stort tak for hjælpen alt virker som det skal køre bare godt den kan næsten alt og så til 107 kr så kan man ikke klage.
S. Fabrin
S. Fabrin
S. Fabrin S. Fabrin
Tak for dit indlæg og blomsterne. Det glæder mig, at du som en af de  få, melder tilbage om rådet, der blev givet, virker. De, som har givet et råd, kunne måske have gavn, af at vide om det, de skrev, virkede. Det giver erfaring også til den, der har givet rådet.
fase
Dr_Lyn
Dr_Lyn
Postnr: 1432
Dr_Lyn Dr_Lyn
Hvor f... har du fundet den til 107 kr, jeg synes jeg blødte en hel del mere for de to BC91 som styrer min brændeovn!

Dr_Lyn
lynæs
lynæs
Postnr: 5400
lynæs lynæs
Du kan sikkert få en manual hos Brdr. Jørgensen selv om det ser ud til at være en ældre sag.
Hvis de virker, som dem jeg har ( anden model ) skal du ind i opsætningen for at indstille til din type føler.
Der er nok også et proportionalbånd, som skal indstilles, så den ikke åbner og lukker hele tiden.
Endelig skal du tænke over, hvad, der sker, hvis strømmen svigter, eller føleren får en defekt.
Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Vil du være med? Log ind for at svare.