Opfriskning af fuger

Champ90DK
Champ90DK
Postnr: 4300
Champ90DK Champ90DK
Hej alle-
Jeg er lige blevet ny husejer og der er endelig et fint badeværelse med fine hvide fliser og en grå fuge mellem fliserne på gulvet. Jeg kunne godt tænke mig at friske dem op, og få sorte fuger, er der muligt bare at male fugerne og hvilket maling skal man bruge, man kan ikke bare bruge sort væg maling vel?

Med venlig hilsen

Den nye hus ejer
Naveren
Naveren
Postnr: 5000
Naveren Naveren
Lad være med at male dem, så mister de deres fleksibilitet. Få hellere en ny gummifuge i, i den farve du gerne vil have.
http://www.lyrk.dk
Epoxymanden
Epoxymanden
Epoxymanden Epoxymanden
Går ud fra at det er cementfugen du mener! Man ku engang købe sådan nogle stifter som var beregnet til flisefuger, hvor man så tegnede fugen op og vaskede over med en våd svamp bagefter. Om man så ka lave farveskift, det ved jeg ikke.

Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

hpox
hpox
Postnr: 8250
hpox hpox
Burde du - Epoxymanden -
egentlig ikke være istand til at foreslå en epoxybehandling eller -maling der havde de fornødne slid-mæssige og elastiske egenskaber.

I f.eks. fødevareindustrien bruges der ihvertfald ofte eposyholdige fugematerialer når der udlægges klinkegulve.
(Eller BRUGTES måske)
Epoxymanden
Epoxymanden
Epoxymanden Epoxymanden
Jo hpox, det burde jeg nok da jeg ved lidt om det.
Men jeg ville aldrig foreslå nogen noget som jeg ikke selv ville gøre, at male klinkefuger med en lille bitte bitte pensel ville tage en evighed, og give et helt utroligt svineri, selv ved omhyggelig afdækning af fliser. Og ikke nok med det så ville man skulle afveje utrolige mange små potioner epoxymaling pga hærdetiden.
Jo man bruger stadig epoxyholdige fugematerialer, men i trådstarters tilfælde vil det kræve at han bliver nødt til at skære fugerne ud, så det bliver plads til fugemassen. Spørgsmålet er bare om de to foreslag ka betale sig, eller om det ikke er nemmere at rive det hele ned og lave nyt.
Derfor nævnte jeg den omtalte stift som en af mine kollegaer har brugt i firmaets baderum, med fint resultat og minimalt svineri.

Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Champ90DK
Champ90DK
Champ90DK Champ90DK
Mange tak for svarerne, jeg tror jeg prøver at se om man kan skaffe sådanne en pen i sort, ellers må jeg vente til jeg en dag vil skifte det hele
Vil du være med? Log ind for at svare.