toner

Er der forskel på toner? Kan man bruge toner fra een laserprinter i en anden uanset mærke og model?

 

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har genfyldt min hp laserpatron, med tonepulver fra en anden hp tonepatron.

Men hvis du vil bruge tonepatronen som den er , skal den naturligvis passe med det rigtige nummer. (min gamle s/h hp laserprinter, passer patron med en Canon)

mvh jens
Det er kun pulveret jeg er ude efter. Jeg har nogle gamle patroner fra canon og en enkelt fra hp, hvor jeg ikke har printerne mere. Jeg tænkte derfor om jeg kunne bruge tonerpulveret i dem til min hp laserjet i steden for at købe nyt pulver.

 

Det har jeg gjort, med stort held til min gamle HP laserjet 4L. Der sad bare en plastprop, der skulle ud, så var det nemt at fylde extra pulver på, med en lille trakt.

Jeg havde også fået nogle nyepatroner der ikke passede (gratis), hvor jeg "stjal" pulveret fra.

mvh jens
Annonce
Var de også fra hp?

 

Det er lang tid siden, jeg bruger ikke rigtig printeren mere, da den er lidt besværlig, at få til at fungere med det nye windows.

Men jeg mener det var fra en HP patron.
Det er noget med at toneren er microfin, jeg har prøvet med noget fra en kopimaskine, de kunne ikke bruges.

Man kan fylde en gang eller to, så begynder den indbyggede tromle, at være slidt op, og udskriften bliver dårlig.

mvh jens
ok. Så tror jeg bare jeg holder mig til hp og gemmer de andre til hvis jeg en dag får en canonprinter.

 

Hvis det er en nyere printer, sidder der også en chip i patronen. Denne chip skal resettes for at få printerpatronen til at virke. Så hvis du ikke er i stand til at nulstille chipen, tror printeren stadigvæk, at tonerpatronen er tom. Hvis du køber løs genfyldnings toner plejer der at følge en ny chip ned.

fase
svært at sige, for der står intet årstal på den.

 

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis