kompressor med ekstern beholder

goddag goddag, håber i kan besvare Et simpelt spørgsmål 

- Jeg har sådan en lille 15-20 liters kompressor eller hvad den er sådan en 2,5 heste's eller noget i den stil, Det er egenligt bare til fritidsbrug, slibe værktøj lidt luft nøgler hist og her, kan jeg godt købe en beholder mere selvfølgelig en rigtig trykluft beholder, og koble sammen med min nuværende beholder for at få mere luft kapacitet? er lidt træk af man kan bruge sliber 20 sekunder så er den kun på halv kraft igen
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kapp.

Velkommen på LDS.

Noget tyder på at din kompressor har for lille pumpe-kapasitet (det er sikkert en en' cylindret du har)

Hvis du vil bruge den som beskrevet og uden at vente på at den får trykket op igen, må du have dig en større kompressor, en' med to cylindre, ( flere l. luft/minut) det er her den "hænger"

Slibe grej og luftnøgler bruger en hel del luft/min og din kompressor kan så ikke følge med.

Problemet er løst ved bare at sætte en beholder mere på " der skal en noget større kompressor blok til.

Så til det du gerne vil have den til at "trække" må du se dig om efter en større.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.

Det vil selvfølgelig hjælpe med en extra beholder, men bruger du luft over længere tid, hjælper den jo ikke.
Den gør jo kun sådan at kompressoren kan fylde den extra tank, når du ikke bruger luft.
Så der skal en stor tank til før det batter, hvis du køre trykket op på eks. 8 bar, og skal bruge min. 5 bars tryk, så får du kun fornøjelse af 3/8 del af luften i tanken.

Du kunne jo istedet købe en extra kompressor, det vil være meget mere effektivt.

mvh jens

 

Det er rent " bondefangeri " når man sælger sliber, boremaskine, mejsler mm. til de små kompressorer, de kan ganske enkelt ikke levere tilstrækkeligt luft nok til den slags.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
hej Kapp. Det korte svar på dit indlæg må være at en ganske alm. (flaske)gasflaske kan afhjælpe dit problem på den korte bane. Derefter gøre som andre har beskrevet. Godt nytår til alle. hilsen anvi
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis