Ny skorsten - Isokern?

Hej..



 

Hvad ville i tro det ville koste at få lavet en isokern skorsten inde i min gamle skorsten?


Den er ca. 10m lang fra bunden af kælderen og op til loftet.. ? Det skal lige siges at min nuværende skorssten ikke er direkte lodret, den går op til midten af 1- salen hvor den så knækker til den ene side, er det så stadig muligt at få lavet en isokern i skorstenen?


Samt er der "meget" at hente ved at lave den selv i forhold til at få et firma til det?



 

På forhånd tak.

Mvh


Be Smart - Not Stupid..

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
opfølgende spørgsmål.. Er det overhovedet muligt at få lavet en isokern inde i min skorsten? den knækker nok ca. 15-20cm til den ene side midt på 1 salen...

Kunne jeg om andet bare smide en brændeovn op og bruge den gamle skorsten som har været brugt til oliefyr? Uden isokern eller ligende?

har speielt under renoveringen af huset ladet skorsstenen stå i håb om den kunne blive taget i brug..

Mvh

Be Smart - Not Stupid..

Kent AJ Ja det er rigtigt, men har kigget lidt på det hvor de støber skorstenen med den vibrator, men det er vel ikke muligt når skorstenen knækker at få selve "hullet" vibreret midti skorstenen, men må prøve at finde et firma i nærheden der kan kigge ud..

Be Smart - Not Stupid..

Måske (ofte) ved han om der er firmaer, evt. lokale, som kan lave det. Men så er det jo heller ikke GDS.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det kan godt lade sig gøre i skæve skorstene http://www.schiedel.dk/fileadmin/data/denmark/pdf/Nedsaenkningsroer_montagevejledning.pdf
Se side 5 punkt 11
Annonce

Hejsa

Der er 2 muligheder for at sætte en foring i en skorsten du nævner faktisk dem begge den ene som du også kan lave selv er isokerns løsning med nedsækningsrør og du kan godt lave knæk på en sådan løsning, men det kan godt ære svært. Den 2 løsning er Isodor støbning med vibrator, den kan også laves i skorstene der slår knæk.

men ring trykt til den lokale skorstensfejer,det er nemlig ham der er det lokale firma som sætter foringeri skortenen. 

med hensyn til pris mener jeg prisen ligger på ca 1000 kr pr meter så kommer der tillæg for skæve skorstene men det er en grov ca pris.
  
/ Jesper


 PS staver som en ko på glatis kan ikke gøre for det og komma og puntum må du lige selv sætte de ligger her ...........  ,,,,,,,,,,,,,,,,,

Min skorstensfejer mener, at en stålforing giver bedre isolering end Isokern, som han ellers tidligere anbefalede.

Ved montering af Isokern i form af foringsrør banker man hul i skorstenen ud for knækket, og murer til igen.

Isokern: Tidligere sagde man 1000 kr. pr. m.

Materialeprisen var ca en femtedel, så det kunne godt betale sig selv at lave arbejdet.

Jeg kender ikke de nuværende priser.
Jeg har fået sat isokern i den nederste lige del (og lidt murreperation) + isoleret stålskorsten med knæk (ca. 5 m) for ialt 20.000. Færdigt arbejde. Stålskorstenen opsat af et pejsecenter anbefalet af min gamle skorstensfejer.

Pillede selv den øverste del af den gamle skorsten ned. (den gik kun til lige under taget.)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Tal med skorstensfejeren - få ham til at anbefale nogle firmaer, der kan hjælpe dig med opgaven. Så går godkendelsen bagefter langt hurtigere og lettere.

God fornøjelse med dit projekt.


Med venlig hilsen


Tibberup Høkeren


www.tibberuphoekeren.dk


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis