klippe græs?

Hej,

Jeg har lige overtaget et hus, og sælgeren har ikke plejet godt på haven. græs er ca 15cm høj, og jeg kan se at der kommer moss flere steder. Er det en gød idé at klippe græs nu, eller er det bedst at vente indtil foråret? jeg har læst et eller andet sted at man skal ikke klippe græs om vinteren.

VH

maq

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
tjah som vinteren er nu er græsset jo stadig i vækst, så du kan såmænd godt klippe det. Men det sviner jo nok lidt, da det næppe er muligt at klippe mens det er tørt.

At slå græsset fjerner dog ikke mosset alene. Men på denne tid af året kan det ikke betale sig at gå i lang med mosfjerning da mosset gror bedre på denne tid af året end græsset.

du skulle fint kunne klippe græsset på den her tid af året, dog skal du være opmærksom på ikke at gøre det en dag hvor det fryser da det kan beskadige græsset. ligeledes skal du være opmærksom på at græsset er mere sart i vinterperioden og at det især her er vigtigt at overholde "reglen" om at man maks må klippe 1/3 af stråets længde af. så klip det evt 1/3 ned til at starte med og så tag en tur mere efter en lille uges tid. pas også på ikke at klippe det for langt ned i vinterperioden da rødderne så er mere sårbare og ubeskyttede hvis der skulle komme en periode med frost. vil anbefale at du ikke går under en strålængde på 5-6 cm. og på den her årstid er det også vigtigt at du får revet det klippede græs væk fra plænen hvis du ikke har opsamler på din klipper.

Hvis computerspil var skadelige ville vi have en hel generation der rendte rundt i mørke rum og spiste små piller mens de lyttede til monoton musik...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis