Isolering af Indervæg.

Bacon
Bacon
Postnr: 5960
Bacon Bacon

Hej alle LDS'ere.

Så skal der isoleres indervæge.

Da det er et gammelt lille hus, hvor der godt kan være lidt fugt i ydermuren, men der er opstillet en gasbetong indervæg som er tør,  i forvejen er der rimeligt tykke mure.

jeg vil gerne efterisolere på indervægen, men hvis jeg skal, bygge en forsatsvæg med Rockwool så kommer det til at fylde meget, for meget.

1. Jeg har hørt om noget Isolerings puds, Virker det? og er det til at ha med at gøre?

2. har også tænkt på at bruge gibsplader med isolering på bagsiden, er det noget der virker?

3. eller er der en endnu smartere løsning?

Håber i kan hjælpe mig..

Hvor der er vilje, er der vej.! så klø på.

Håndværkeren
Håndværkeren
Postnr: 0000
Håndværkeren Håndværkeren
Er der ingen hulmur ?
Der er den bedste isolering hvis det ikke må fylde så meget. Jeg ved også at der findes nogle isolerings plader med gips på bagsiden der er lige til at sætte op mod murene, og når indervægen blot er gasbeton eller sandsten så er det blot at skrue dem fast med nogle lange skruer direkte i væggen.
hpox
hpox
Postnr: 8250
hpox hpox
Uanset hvordan du isolerer så fylder isoleringen jo noget.

Der må være en hulmur i den ydervægskonstruktion du beskriver.
Hvor gammelt er huset?
Bacon
Bacon
Postnr: 5960
Bacon Bacon
Der er måske 3 cm hulmur hvor der også er gamelt tapet, aviser osv.
så det kan desværre ikke lade sig gøre at hulmursisolere.

havde ellers også tænkt på det.

Hvor meget isolerings efekt er der på de gipsplader med isolering?
er det noget, er giver noget?

Hvor der er vilje, er der vej.! så klø på.

hpox
hpox
Postnr: 8250
hpox hpox
Uanset om du anvender gipsplader med flamingo eller mineraluld, eller laver en forsatsvæg af reglar + mineraluld og en beklædning af gips eller anden plade så er det tykkelsen der tæller. Af isoleringen jo.

Du skal huske på at prisen er næsten den samme uanset isoleringslagets tykkelse, idet beklædning, el- og malerarbejde osv er ens.

Og endelig er det meget at foretrække at isolerer udvendigt. Osse totaløkonomisk iøvrigt.

PeterR
PeterR
Postnr: 4000
PeterR PeterR
Hvis du vælger gips væg med isolering på bagsiden, så hold endelig øje med prisen når det er på tilbud, det er noget der svinger flere hundrede kroner fra byggemarked til byggemarked. Silvan har ofte gode priser på disse. Stark er rigtig dårlige med deres std. pris.
Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk

Vil du være med? Log ind for at svare.