Solceller og nettomålerordningen

Søren Dalhoff
Søren Dalhoff
Postnr: 3520
Søren Dalhoff Søren Dalhoff

Her det direkte link så andre slipper for at lede.

http://www.solarglas.dk/dokumenter/..._Solcelle_ØkonomiBeregner.xlsx

Desværre er regnearket lås så det er ikke muligt, at se om beregningerne er korekte. Så man må tage forbehold for fejl om mangler der end måtte være. Giver sikkert en indikation om økonomien.

Ej heller fremgår det hvordan man vil opnå den forventede produktion.

Søren Dalhoff
Søren Dalhoff

prøver lige igen med linket
solarglas.dk/dokumenter/Solarglas_Solcelle_ØkonomiBeregner.xlsx

Det med Ø i et link kan det her site ikke finde ud af

nlund
nlund
Postnr: 8660
nlund nlund
Hej Søren

Ja, programmet er låst, men du kan sammenligne det med lignende beregningsprogrammer og du får nogenlunde samme resultat.

Vores ambition da vi udviklede beregningsprogrammet var, at det skal være muligt at tage så mange parametre med som muligt, så den enkelte kan opnå en beregning, der er så reel som muligt.

Den forventede produktion er beregnet i et anerkendt 8og en smule konservativt) prognoseprgram på baggrund af et 6,44 kWp anlæg, retning syd, hældning 35 grader.

Mvh

Niels Lund

[email protected]

Http://www.solarglas.dk 

Søren Dalhoff
Søren Dalhoff
Den forventede produktion er beregnet i et anerkendt 8og en smule konservativt) prognoseprgram på baggrund af et 6,44 kWp anlæg, retning syd, hældning 35 grader.
Så 33 paneler af 195W, syd retning, taghældning samt DMI solskinstimer?

Der skrives følgende i regnearket "SolarGlas tager forbehold for evt. fejl og mangler i beregningerne..."
nlund
nlund
nlund nlund
Hej Søren

Ja, det er helt naturligt at vi tager forbehold, når vi stiller noget gratis til rådighed.

En advokat, revisor eller andre rådgivere har typisk en rådgiverforsikring, der dækker i tilfælde af fejlslagen rådgivning. Derfor rådgiver vi altid vore kunder til at søge rådgivning ved egen revisor - specielt i forhold til brug af virksomhedsordningen, hvis der benyttes afskrivninger.

Mvh

Niels Lund

[email protected]

k_jessen
k_jessen
Postnr: 7600
k_jessen k_jessen
Hmm ? "Den forventede produktion er beregnet i et anerkendt 8og en smule konservativt) prognoseprgram på baggrund af et 6,44 kWp anlæg, retning syd, hældning 35 grader."

Har haft kontagt til et rat seriøst Solcelle firma/grossist som sagtens kunde simulere et 8Kw Pv på en 6Kw inverter...

Ofte så kontakt div firmaer så kan dem der er seriøse nok også finde ud af at komme med en seriøs og dokumenteret energi rapport for års energi produktion....

Ps Gad vide vilket beregnings program Solarglas bruger..

Søren Dalhoff
Søren Dalhoff
K_Jessen: De bruger deres hjemmelavede regneark som der også er link til tidligere.

Niels Lund: Mit spørgsmål gik på selve anlægget og ikke på skatte beregningen.
k_jessen
k_jessen
k_jessen k_jessen
Nu var det deres energiberegning jeg var ude efter...ikke den økonomiske beregning?. I skal ikke komme og sige at de bruger et hjemmelavet regneark til at beregne enrgi udbytet med....

Det findes der dyrt udviklede programmer til og det ikke UDEN GRUND... man kan ikke beregne et solcelle anlæg med en finger op i luften og en lommeregner... eller regne ark.. kom nu... lidt seriøse forventninger må i da have til en forhandler.
nlund
nlund
nlund nlund
Hej 

Vi bruger et leverandørprogram og et uafhængigt program fra PVSOL. Begge programmer er anerkendt i Tyskland som prognoseberegnere ift. garantier og ydelsesforsikringer. Derfor er kendt for at være konservative i beregningerne, så der ikke loves guld og grønne skove.

Mvh

Niels Lund

[email protected]

k_jessen
k_jessen
k_jessen k_jessen
Åååå ja det kender jeg godt.... virkelig godt beregnings program.... man kan alt efter vilken inverter producent man læner sig op af klynge op til 8Kw paneler på deres 6Kw inverter... nu ved jeg ikke hvilken inverter solarglas bruger( er også lige glad der er en logisk forklaring på talne)... men nok der for 6,4Kw pv til deres inverter...
Håber at i har været inde og tilpasse de klima data der gæller for dk. for dem de bruger er såvidt jeg ved 15- 20 år for gamle og siden har DMI lavet en ny form for solskins måling....
http://www.dmi.dk/dmi/nye_solskinst...paa_dmi_dk
Men ellers virkeligt godt beregnings pogram og pålidligt...
Franz
Franz
Postnr: 5450
Franz Franz
Skrevet af crh på 01 jan 2012 21:59
Skrevet af Franz på 01 jan 2012 21:51
Skrevet af Flemming.S på 01 jan 2012 21:24
Skrevet af Franz på 01 jan 2012 19:19
Tjaaa, indtil videre har jeg fundet priser frem til et anlæg der har et produktion på 3000 KW per år, CIRKA.
Og det vil koste mig omkring 48000 kr, inkl godkendt inverter (afhænger lidt af at man jo ikke rigtigt ved hvad der bliver godkendt ud fra den liste der findes). Har ringet til en del i DK der leverer anlæg, og deres pris starter ved 78000 kr for et gør det selv anlæg. Så 30000 er da hjemme. Men, ååhjo, kritikerne skal nok finde fejl og mangler ved mine data :-)

Ikke for at finde fejl, men du kan nu godt finde GDS. anlæg til de priser hos forhandlere herhjemme, og der vil jeg gætte på at risikoen er mindre.  (Jeg ved ikke om kvaliteten er den samme)

HVOR????, de fleste var omkring 100000 kr. Altså, jeg vil jo helst handle herhjemme, men ikke til den pris. Som skrevet var den mindste pris et GDS projekt. Du må meget gerne komme med et eksempel. Jeg ville elske at kunne få alle materialer hjem har fra DK.

Hos Solia A/S koster et 3kW solcelleanlæg (ca. 3000kWh/år) knap 70.000 kr. For 100.000 kr får du et 4,8kW anlæg (ca. 4800 kWh/år).
Det ærgelige er at det jeg har fundet kan jeg faktisk få råd til, det kan jeg ikke med de priser du har fundet :-(
Øv øv

k_jessen
k_jessen
k_jessen k_jessen
Jeg kan også finde billige anlæg i tyskland... har du husket at medtage de 19% skat...
48000+19%->57000.- Sådan et anlæg kan jeg nesten også finde her i DK 64000.- (3,2KwP)
Franz
Franz
Postnr: 5450
Franz Franz
Skrevet af k_jessen på 03 jan 2012 08:17
Jeg kan også finde billige anlæg i tyskland... har du husket at medtage de 19% skat...
48000+19%->57000.- Sådan et anlæg kan jeg nesten også finde her i DK 64000.- (3,2KwP)

Ja, desuden vil inverteren ikke blive købt i Tyskland.
De 48000 er alt inkl.  Men nu skal vi jo lige vente til februar før vi ved hvem der må levere
Invertere, og jeg HADER at vente :-)
Har lige snakket med Energi Fyn, og har fundet ud af hvad ændringer som der kræves før de invertere kan godkendes herhjemme ifølge TF 3.2.1.

Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Solceller
    Lav-Hus
  2. Solceller
    Lav-Hobby
  3. købe solceller ?
    Grøn energi og sparetips
  4. Er solceller billigere i udlandet?
    Grøn energi og sparetips
  5. Solceller og vindmølle på samme inverter
    Grøn energi og sparetips