Min elovn strejker


Hej. Jeg har et VOSS gaskomfur med el-ovn, der opfører sig underligt. Ud af det blå, stoppede alt el (varmelegemer i ovn, varmluftblæser, lys, glimtænder og el-tænding af gasblus) med at virke igår midt i en bagning. Cirka 1 time senere prøvede jeg at tænde ovnen, og der kom lys i ovnen men kun et par sekunder. Siden prøvede jeg at tænde for ovnen et par gange men det var dødt. Idag har jeg haft bagpladen af bare for at kigge og mens bagpladen var af prøvede jeg at sætte strøm på - og alt virkede … indtil bagpladen blev skruet på igen  


Umiddelbart kunne jeg ikke se nogen løse forbindelser og selve tilslutningen ser også fin ud. Er der nogen her der har et bud på hvad der kan være galt, og hvem man skal have fat i for en løsning?




6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Falder HFI relæ ud når det ikke virker eller virker det bare ikke?

 

Hm.. Umiddelbart lyder det som en dårlig forbindelse et sted.
Har du kontrolleret sikringerne i gruppe tavlen der forsynet komfuret? Hvis det er med 3 sikringer kan den lave mærkelige ting hvis kun en sikring er sprunget. Du skal have sikringerne helt ud og se om "melderen" i bunden af sikringen er løs.
Ellers vil en lokal elektriker der handler med hvidevarer kunne hjælpe dig eller evt. en hvidevare reperatør.

 

Hej igen, og tak for opfølgning. Det er ikke gammeldags sikringer men en "slå-fra" tavle jeg har. Ja - det er nok bedst at få fat i en lokal elektriker. Bor i større lejeforening så måske har boligselskabet en tilknyttet.
et varmelegme er kortsluttet og skal skiftes

 

Hej igen. Elektrikeren har været her og måle. Han har skiftet et par enkelt-muffer med et par dobbelt-muffer i boksen hvortil ovnen er tilsluttet. Alle installationer var ellers iorden. Ovnen virker pt. så måske har det været enkeltmuffernes skyld. I hope so

Tak for alle svar og god jul
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis